Adnan Bey( Dr. Adnan Adıvar) bir konuşma esnasında Âl-i Imrân sûresinin 53. âyetini okuyarak dedi ki: "Kur'ân-ı Kerîm'de havariyyûnun ağzından naklen beyan edilen Yârabbi, biz senin indirdiğine inandık ve Resûlüne uyduk. Sen bizi yakînen imân edenler arasına al' âyetini biz kalkıp namazlarda okuyoruz. Bu nasıl olur?" Ben, Adnan Bey'in dinî hislere hürmetkâr oluşuna ve yüksek kültürüne mukabil, Kur'ân-ı Kerîm hakkında, Müslümanlıkla ilgisi olmayan, din bilgisinden mahrum herhangi bir adam gibi konuşmasına çok şaştım. Kendisine bir şey söylenemezdi, çünkü o fikirde bulunanlar her bildiklerini doğru zanneden ulemâdan idiler. Bu hususta hiçbir tedkik ve tahkikte bulunmamışlardı."¹ Kur'ân-ı Kerim'in ne demek olduğunu ve kaç kısım üzerinde nasıl tedkikat yapıldığını bilmelerine ne meslekleri müsâitti, ne de vakitleri vardı. Buna lüzum da görmemişlerdi.