Evet, gene efendim Kürt sorunuyla alakalı bir soru. Görüşümü belirttiğimi sanıyorum fakat bu konuşmanın ilginç bir tarafı olmak üzere bir kelimenin de altını çizmek ihtiyacındayım çünkü tabi bu uzun sürecek bir iş anladığım kadarıyla, Kürt meselesi denen şey. Çünkü ben bunun bir mesele olduğuna inanmıyorum. Sizi şaşırtmak için hoşuma giden bir şey söy... Yani şaşırtmaktan hoşlandığım için bir şey söyleyeceğim. Ben efendim Türkiye'de Kürtlerin asimilasyonundan yanayım. Bu kelime tabii şaşırtacak sizi çünkü asimilasyon deyince akla bir etnik grubun diğer daha küçük bir etnik grubu eritmesi geliyor. Ama ben gene dile olan sevgim ve ilgim dolayısıyla kelimenin aslına yani kelimenin nasıl dile getirildiği ne dikkati çekmek istiyorum: "Assimilation", yanı "simile" etmedir. Yani benzer kılma demektir. Kim kime neyi benzer kılıyor? Yanı eğer birisi ayrık, ayrıksı bir unsursa onu büyük birimdeki unsurlara benzer kılmak.
Şimdi bu büyük birimdeki unsurlar bütün bu konuşmam boyunca sözünü ettiğim özelliklere sahip. Yani bir adama diyorum ki sen bana benze. Bak çünkü ben de asimile olmuş biriyim, ben de bak başkalarına benziyorum. O zaman bu adamın niye bundan tedirgin olacağını ben bir türlü anlamıyorum. Yanı bana benzemekten niye korkuyorsun? Ha ben sana benzemek istemiyorum, o zaman, o zaman problemini kendin çöz kardeşim. Ne yapacaksan yap. Benden yardım isteme, ben sana bana benzemen için elimden gelen bir şeyi yapabilirim. Ama başka bir şey yaparsam bu benim elimden gelecek bir şey değildir üstelik insan milli meselesini eğer bir milli mesele varsa başka bir milletin eliyle çözdürmek gibi bir tuhaflığa düşmemesi lazım. Eğer gerçekten dünyada ve Türkiye'de bir Kürt meselesi varsa bu Kürtlerin meselesidir, beni hiç ilgilendirmez. Ama Türkiye'de bir Müslüman olarak birlikte