ONUR MURATOĞLU

ONUR MURATOĞLU
@onrmrtoglu
Sadece bilmek yetmez, bilgiyi kullanmak gerekir. Sadece istemek yetmez, harekete geçmek gerekir. #vongoethe #rezonanskanunu Hakikat vurur ve yoluna devam eder. #levhimahfuz
#bagislanmak
Tanri insanı suçlamaz. Suç olarak gördüğün, parçasıdır. İyiyi yaratan kötüdür. Kötü olmasaydı iyi, iyi olmaz, mutlak normal olurdu. Tanri katında suç, baştan bağışlanmıştır. Sen kutsalsındır, senin deneyimlerin de öyledir. Yanlış davranışlarının bedelini sana sonuna kadar ödeten bir sistemde, suç gerçekten bağışlanmıştır. Ben, her zaman senin iyiliğini önde tutarım, sana acı çektirmekten zevk almam, seni her koşulda desteklerim ve sana küsmem. Suç işlemiş bile olsan seni sevmekten vazgeçmem. Herkes benim sadece Musa'yı sevdiğimi zanneder. Gerçek Tann, Firavun'u da sever...
Alıntı
Reklam
#Rab
Hani Rabbin Adem oğullarının sırtlarından hürriyetlerini almış ve onları kendi nefislerine karşı şahidler kılmıştı: "Ben sizin Rabbiniz değil miyim?" [demişti de] : "Evet [Rabbimizsin], şahid olduk" demişlerdi. [Bu] Kıyamet günü: "Biz bundan habersizdik dememeniz içindir. Güzel Kur-an'ın Araf Suresi 172. Ayeti Bu ayet, ilk bakışta Tanrin önünde secde etmekte olan Insanları çağrıştırır. Ademoğullan Tannyı yüceltmek için biraraya toplanmamışlardır. Onlara bir briefing verilmektedir. Ademoğlu, varoluş sırlarına vakıf olmaktadır. "Evet" cevabı aynı zamanda, ruhun tekamül serüvenine kendi özgür iradesiyle karar verdiğinin simgesidir. Tanri, Ademoğullan'na Rab olduğunu doğrulatmaktadır. Rab, tekâmül ettirendir. Fizikselleşmeden önce Insan ruhuna, “aşağıda" tekamül serüveni yaşayacağı ikrar ettirilmiştir. *Kendi nefislerine karşı şahidler kılmıştı” ile kastedilen ise tekamülün nefsin arındırılma süreci olduğu bilgisidir. Her şey, ruhun nefsten arınmayı başararak tanrisal olmayı hak etmesinden ibarettir. Rab.... Varoluşun gizli kodlan Rab kelimesinde düğümlenir. Ruh, Insan olunca, Tanri da Rab olmuştur. Rabb'ın olduğu her yerde eğitim vardır. Rabbin eğitimi teorik değil, pratiğe dayalıdır. Kehf Suresi'ndeki Hızır ve Musa arasında yaşananlar Rab kavramının ve onun eğitim programının açılımıdır.
Alıntı
#Arınmak
İnsan, tek öğretmeninin doğruluk olduğunu sanır, oysa yanlıştan da doğruluğu öğrenebilirsin. Doğru yoldan gidenler ya da yanlış yola sapanlar, bunların hepsi öğrenir ve bir sonraki yaşamına bir üst basamakta, daha yüksek bir bilinçle başlar. Yanlış yoldan gidenler, eksi karmik yükle yoluna devam edecekleri için bir üst basamakta işleri daha zordur. Azap, eksi kader yüküdür. Doğruluğun edinimi olan "ecir" ise, sonraki haftaya devretmiş artı bakiyedir. Kişisel cennetini yaşayabilmen ve iç barışını tesis edebilmen için eksi yüklerinden arinman şarttır.
Alıntı
#saygınlık
Eşit olmadığımızı ve olamayacağımızı biliyorum; ama bence, saygınlık bulmak için, sözde ayaktakımından uzak durması gerektiğini sananla, yenilmekten korktuğu için düşmandan kaçan alçak arasında bir ayrım yok.
Alıntı
#şimdinintadi
İstiyorum, sevgili dost, sana söz veriyorum, daha iyi olmak istiyorum, yazgının bize sunduğu bir parça kötülüğü, hep yaptığım gibi, artık geviş getirip durmak istemiyorum; geçmişi geçmişte bırakmak ve şimdinin tadını çıkarmak istiyorum. Elbette, haklısın, kuzum, - niçin böyle yaratıldıklarını Tanrı bilir - ama insanlar, düşlem güçlerini, umursamaz şimdilerine katlanmaktan çok, geçmiş kötülüklerin anılarını çağrıştırmak için böylesine zorlamasalardı, aralarındaki acılar daha ufak olurdu.
Alıntı
Reklam