Onur Alkaşi

"Martı" Kitabı Hakkında Düşüncelerim
9/10
·94 syf.··
2024 2. kitabı
Uzun zaman önce okuduğum, hatta çocukluk yıllarında okuduğum bu kitabın bende bıraktığı etki bambaşka nedense. Sanki bugün yeni okuyup bitirmişim gibi taze şekilde aklımın bir kenarında, hem de yıllar önce okuduğum için normal olarak unutulmuş ve aklımda sadece kırıntıları kalmış şekilde de bayat. Ama hissettiklerimi yine de paylaşmak istiyorum, sürüsünden ayrılıp onların kendi kendilerine uydurdukları kurallara uymayıp düzene karşı gelen bir martı temel alınıyordu esasında. Yolda karşılaştığı zorluklarla öyle bir mücadele ediyordu ki insana kitabın o kısımlarında hayat dersi veriyordu zaten. En sonunda da o kadar çaba ve uğraşın ardından ayrıldığı sürüyle yolları yine kesişiyor ve bu sefer bambaşka birisi olarak karşılarına çıkıyordu. Çünkü artık belli başların üstesinden gelmiş, cesaretli, korkusuz ve deneyimli birisiydi kendisi. Diğerleri onu çok yadırgamasına rağmen kendisi en doğrusunu yaptığının farkındaydı. Kitap hakkında yılların ardından aklımda kalanlar sadece bunlar. Ama kesinlikle her insanın bir kez okuması gereken bir kitap, okuduktan sonra eski siz olmayacaksınız...
Edebiyat
MartıAnton Çehov · İş Bankası Kültür Yayınları · 201626,7bin okunma
Reklam
"Dönüşüm" Kitabı Hakkında Düşüncelerim
8/10
·81 syf.··
2024 6. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 19 Temmuz 2024 02:15
Okuması sadece 1 gün süren bu kitaptan, açıkçası ilk başlarda hiç keyif almadım ancak ilerleyen kısımlarında Gregor'un düştüğü zor durumlar ve acaba bu durumlardan nasıl kurtulacak acaba merakı beni okumaya teşvik etti. Bu kitaptan yaptığım çıkarım şu şekilde; İçinden çıkılamayacak bir duruma düştüyse bir insan, bazen o ortamdan uzaklaşmak bir kaçış değil de en büyük kurtuluş olacaktır... Gregor'un yaşadığı zorlu durum karşısında ailesinin sergilemiş olduğu umursamaz tavır karşısında her ne kadar üzücü olsa da ölüm en doğru seçenek olmuştu bence. Çerez niyetine kısa sürede okunabilecek bu kitap neden bu kadar insanlar tarafından gözde büyütülmüş durumda anlamış değilim ancak belki belli bir süre sonra tekrar okuduğumda farklı çıkarımlar yapmamı sağlayacaktır.
Edebiyat
DönüşümFranz Kafka · Parodi Yayınları · 2017268,1bin okunma
"Körlük" Kitabı Hakkında Düşüncelerim
8/10
·320 syf.··
2024 1. kitabı
İlk başlarda hayranca okuduğum bu kitap ortalarına doğru geldikçe aynı zevki vermemeye başladı. Hep aynı şeyler anlatılıyor, daha doğrusu hep aynı betimlemeler yapılıyordu, bu da beni bir hayli sıktı tabii ki. Bazı günler acaba araya başka bir kitap mı sıkıştırsam diye düşündüğüm çok oldu ama sabrettim. Bu kitaptan ne anladığım konusuna gelecek olursak. Toplumda insanların başına her türlü şey gelebilir. Her türlü sıkıntı yaşanabilir ama en önemlisi insanların bu durumda izledikleri stratejiler. Korkusuzluk, girişimcilik, yeri geldiğinde devrimcilik ve anarşistlik. Sebebi de şu ki, kitapta bahsedildiği üzere bir salgın var ve bu salgının en başında yakalanan insanlardan oluşan ortalama 7 kişilik bir grup var. Tabii ki bu küçük grup insanların haricinde de bir çok kişi var ancak bu grubun bir farkı vardı o da şu şekilde. Örgütlenmeyi biliyorlardı, kitapta da en çok örgütlenmekten bahsedilmişti. Örgütlenmenin ne kadar değerli ve hayati bir önem taşıdığını tekrardan anlamış oldum. Diğer insan grupları sefalet içerisinde sürünürken bu 7 kişilik grup hayatlarını tüm zorluklara rağmen kolayca idame ettirebiliyorlardı. Herkesin okumasını tavsiye edeceğim bu kitapta kendi adıma baş rol karakteri diyebileceğim Doktorun karısı' nın yaptığı fedakarlıklar gerçekten bazen insana vay be dedirtiyor. Kimi zaman aptallık olarak nitelendirebileceğimiz durumlarda bile sonrasında insan gerçekten ne kadar iyi birisi bu kadın diyor. İşin özü kesinlikle herkesin okumasını tavsiye ederim. büyük bir sabırla sonuna kadar okuyun. Bir tek içimde ukte bırakan kısım kitabın sonu oldu, çünkü çok havada ve yarım kalmış şekildeydi. Belki de kitabın devam serisi olan "Görmek" kitabında yarım kalan sorularımızın cevabını bulacağızdır.
Edebiyat
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2024132,2bin okunma