Açlık Sanatçısı, hiçbir şey yemeden aylarca
yaşayan ve bunu sergileyerek bir sanat haline getiren bir adamın
öyküsüdür. Sirke gelen seyirciler, karşısında oturup onun gözle
sayılabilen kemiklerini ve açlık çekmesini izlerler. Bir zaman sonra
açlık sanatçısı gözdeliğini yitirir ve bir kenara fırlatılır. Açlık
sanatçısı açlıktan değil de gamdan son nefesini vermesine yakın yanına
gelen birisinin ‘Neden yemek yemiyorsun’ diye sorması üzerine ‘Ben
çaresiz aç kalmak zorundayım. Tadı hoşuma giden bir yemek yok. Böyle
bir yemek olsa asla bu ünün peşinde koşmaz, sizin gibi karnımı bir
güzel doyururdum’ demiş
Açlık SanatçısıFranz Kafka · Altıkırkbeş Basın Yayın · 20007,5bin okunma
Kamuran Şipal'in Kafka çevirilerini beğenmiştim ama Rilke çevirisini pek beğenemedim. Öyküler eğlenceli denebilecek ölçüde. Fakat çeviri beni biraz yordu.