Şiirlenelim..
Hz. Şems'in Hz. Mevlana'ya Yazdığı Şiir Bırakmıyorum ki; Gönülden düşünce olasın, istemiyorum ki; gözlerde değersiz kalasın Seni canımda saklıyorum ; gözümde gönlümde değil. Tâki son nefesime kadar bana yar olasın. Elimde olsa Cenneti ateşe verir, Cehennemide bir kova suyla söndürürümki geriye Aşk baki kalsın Ey seher yeli ! Bir semtten haberin var mı ? Bir ay yüzlünün yanağından ne haber getirdin Çalıp çağırdığın, Hay huy ettiğin günler var mı ? Ey Rüzgar ! Daha yavaş es, Çünkü güzel kokuyorsun. Bu Gönül işidir Kafa işi değil. Sana dilsiz, dudaksız sözler söyleyeceğim Bütün kulaklardan gizli sırlardan bahsedeceğim Bu sözleri sana, herkesin içinde söyleyeceğim, Ama senden başka kimse duymayacak, Kimse anlamayacak. Şimdi sorarım sana, Hangi aşk daha büyüktür ? Anlatılarak dile düşen mi, Anlatılmayıp yürek deşen mi? Bana güneş'in adı verildi;
Hiç aklında yokken biri çıkar karşına,, Önce hal hatır sormalar, sonra da kısa kısa konuşmalar derken alışırsın ona. Her gece yatmadan en son ona "iyi geceler", Her sabah uykulu gözlerle ilk ona "günaydın dersin ,, Seversin işte ,, Hem öyle çok seversin’ki gönlünden çok aklın onda kalır hep. Kendinden çok onu seversin, onu düşünürsün , onu önemsersin Sonra Sonra mı? Sonrası yok işte bir gün bi bakarsın yok
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Gülüşün değse gönlüme, bahar olur her yanım, Bir sen diye atar olmuş gecem, gündüzüm, canım. Adını ansam bile yüzümde sebepsiz bir tebessüm, Sana dair ne varsa benim en güzel nasibim. Bir bakışın yeter bana, dağılır bütün kederim, Yanımda olsan susarım, susunca da seni derim. Öyle ince işlemişsin kalbime hecelerini, Kendime sorar dururum: "Nasıl sevdim ben seni?" Yanağındaki al renk mi, yoksa utanışın mı güzel, Gözlerindeki ışık mı, yoksa bakışın mı güzel? Karar veremedim hâlâ, her gün yeniden şaşarım, Baktıkça usulca sana biraz daha kanarım. Bir gün eşim olacaksın, düşüncesi bile başka, Kalbim sevinçten şaşırır, karışır tatlı telaşa. Sen "abartıyorsun" dersin, ben yine inkâr ederim, Ama seni gördüğüm an ele verir gözlerim. Ne güle benzer güzelliğin, ne de aya benzer yüzün, Benzetmeye çalışırım, yetmez hiçbir sözüm. Bir ömür yanımda olsan yine doymam sesine, Allah seni yazmış belli, benim kalbimin içine.
ruhuna Allah'a yönelme ile nefes aldır ey nefsim..
'ruhta ağrıymıymış dersin bir..' Evet ağrır.. hemde öyle bir ağrır ki ağrısından sessiz feryâdı ahu figânı vardır O'nun.. tâki tüm bu sıkınları nefes almak içindir.. nefes alabilmesi de Allah'a bağlanabilmesinde.. zaten bunun için ağlamaz mı ruh sessizce.. Rabbisini istediği için 'bana zikir ver, bana Kur'an-ı Kerim ver, bana namaz ver.' diye..

rümeysanur

@bizededogeygunes571
·
Ruhu çok ağrıyordu, her zaman gülüyor olmuş olsa bile... Şeker Portakalı José Mauro de Vasconcelos
Alıntı
hadsizler uğruna haddinden fazla düşünceler
Kimseye kapattırmadım açtığın yaraları Yolumuz ayrı mı dersin seninle Ayrı yastıklara ağladım diye Oysa ben bir heyecanın peşinden koşarken Sen tutmuştun yenimden Sen tutmuştun yeniden Gülmezsin. İçimi yakar bilmediğin ateşler Olsun derim, yansın derim. Değecekse elin binde bir cerahıma Bininden kanım aksın derim. Varsın beni rüsva bilsinler yüzümden Varsın ahdı karam Ruşen etsin yüzünü ağrımışlığım Hüzün tutsun ellerimi anam babam Kalsın yanıma ağlamışlığım. Yolumuz ayrı mı dersin Ben korkudan bakamam önüme Adımım uçurumadır korkarım Yaşamayı da severim seni de Keskinim körelir Çıkarım. Yine de söz söyletmem güzel omuzlarına Yine de kondurmam ayıpları Severim de öyle kalabalıkların arasından Severim öyle uzaktan Sen görmeden Severim. Yolumuz ayrı mı...
Neden öyle sessiz duruyorsun öyle? Şarkın mı tükendi, dersin, biten günle, Yoksa gün mü bitti şarkınla beraber? #Cahit Sıtkı Tarancı
Şiir