"Ben sadece bu gezintilerden sıkıldığımı söylüyorum. Bu sıkıcı gezintilere devam edip boşuna sevinerek, bir gün sizin gibi yaşlandığımı ve hâlâ aynı cahil, gözü kulağı kapalı balık olduğumu görmek istemiyorum."
Ben bilmek istiyorum; gerçekten de yaşamak dediğimiz şey şu bir avuç yerde yaşlanıncaya kadar dolaşıp durmaktan mı ibaret; yoksa dünyada başka şekilde yaşamak da mümkün mü?
"Artık ihtiyacı yaratan doğa değil, insanın kendisi! Mesela 1968 model bir otomobil sahibi, 1969'da otomobilini değiştirmezse kendisini mutsuz hissetmeye başlıyor. Bu gereksinimin yozlaşmasıdır!"
Keşke "taksimetre" gibi bir emek ölçüm cihazımız, "emekmetre"miz olsaydı. O zaman emeğimizin tam karşılığını alabilir ve gelir adaletsizliğini ortadan kaldırabilirdik...