Kitabı bir akşamda okudum. Gayet güzel ve akıcı. İlim talebelerine çok güzel ve özlü tavsiyelerde bulunuyor. Yazar, çok fazla uzatmadan örneklerle tavsiyelerini güzelce aktarıyor. Allah amel etmeyi nasip etsin.
Nefis tıpkı bir çocuk gibidir,
Onunla uğraşmazsan büyüyene dek emzirilmek ister.
Sütten kesersen, kesilir.
Nefse ve şeytana muhalefet et.
Onlara baş kaldır!
Kendini açıkça belli eden bir öfke, genellikle geçici bir sorun oluştururdu. Ama karşındaki insanda öfkenin üstü örtülmüşse, böyle bir şey hissetmişsen, dikkatli olmalıydın. Bastırılan öfke, daha sonrası için tehlike yaratabilirdi.