Göz önüne alınması gereken bir şey: Arkadaşlığını kız kardeşinize, babanıza ya da oğlunuza önermeyeceğiniz bir arkadaşınız varsa, böyle bir arkadaşlığı neden sürdüresiniz?
Arkadaşlık karşılıklı bir düzenlemedir. Dünyayı daha kötü bir yer yapan bir insanı desteklemek gibi bir mecburiyetiniz yok.Tam tersi. Bir şeylerin daha kötü değil, daha iyi olmasını isteyen insanları seçmelisiniz.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Acılarının, sen kaçınılmazı ah-bir-an için başından atabilesin diye, benim kurban edilme talebim olmadığını nereden bileceğim? Belki de yaklaşan çöküşe aldırmayı bile aşmışsındır ama henüz itiraf etmek istemiyorsundur. Belki de benim yardımım hiçbir şeyi düzeltmeyecektir -hiçbir şeyi düzeltemeyecektir- ama o fazla korkunç, fazla kişisel fark edişi geçici olarak uzakta tutacaktır. Belki sefaletin sen bozulup batarken, benim de başarısız olmam ve böylece senin aramızda acı verici bir şekilde hissettiğİn farkın kapanması için bana yapılmış bir taleptir. Senin böyle bir oyunu oynamayı reddedeceğini nereden bileceğim? Benim, sana boşu boşuna "yardım ederken", gerçekten zor ve hakikaten mümkün bir şey yapmak zorunda kalmamak için, sadece sorumlu davranıyormuşum gibi yapmadığımı nereden bileceğim? Belki sefaletin sen bekleyip batarken yukarı doğru yükselenlere duyduğun nefrete karşı kullandığın bir silah. Belki sefaletin, kendi günahının kanıtı, kendi hedefi ıskalayışın ve çabalamayı ve yaşamayı sürekli olarak reddedişinin kanıtı yerine, dünyanın adaletsizliğini ispatlama çaban. Belki de o acıyı neyi ispatlamak için kullandığın düşünüldüğünde, başarısızlık içinde acı çekmeye razı olman hiç bitmeyecek. Belki bu senin Varlıktan intikam alma şeklin. Sen böyle bir yerdeyken seninle tam olarak nasıl arkadaş olmalıyım? Tam olarak nasıl arkadaş olabilirim?
Sadece insan, sırf acı vermek için acı verebilir. Benim bulabildiğim en iyi kötülük tanımı bu oldu. Hayvanlar bunu beceremez ama insanlar, şiddetli, yarı ilahi özellikleriyle bunu pekala becerebilirler.
Hem tehdit oluşturan, tehlikeli (ve dolayısıyla zorlayıcı ve ilginç) olan her şeyi kalıcı olarak kovmak mümkün olsaydı bile, bu sadece bir başka tehlikenin ortaya çıkması anlamına gelirdi: kalıcı bir çocuksuluk ve mutlak işlevsizlik. İnsanın doğası tam potansiyeline, zorlanma ve tehlike olmadan nasıl ulaşabilir?
Hayat bir anda yoğun, sürükleyici ve anlamlı yüzünü gösterdiğinde, zaman geçerken ve siz kendinizi yaptığınız şeye kaptırdığınız için farkında bile olmadığınızda, işte o zaman tam olarak düzen ve kaos arasındaki sınırda konumlanmışsınız demektir.