Yani derin ve biyolojik bir bakış açısıyla, ebeveynlerin oğullarını dişi fetüsleri ortadan kaldıracak kadar kayırması nedensiz değil, ama doğrudan bir nedensellik olduğunu ya da daha derin kültüre bağlı nedenlerin olmadığını iddia ediyor değilim. Gelişim sürecinde erkek evladı kayırıcı muamele, çekici, çok yönlü ve kendinden emin bir erkeğin ortaya çıkmasına yardımcı olabilir. Kendi ifadesiyle, psikanalizin babası Sigmund Freud örneğinde olan budur: "Annesinin tartışmasız gözdesi olan bir erkek, hayat boyu fatih olma duygusunu korur ve o özgüven genellikle gerçek başarıyı getirir." Buraya kadar tamam. Ama "fatih olma duygusu" kolayca "gerçekten fatih" olmaya dönüşebilir. Cengiz Han'ın çarpıcı üreme başarısı, (milyonlarca Çinli, İranlı, Rus ve Macar'ın ölümü dahil) başkalarının çeşitli başarılarına mal oldu. Dolayısıyla bir erkek evladı şımartmak, evrimci biyolog Richard Dawkins'in ünlü ifadesiyle "bencil gen" bakış açısıyla (kayırılan evladın genlerinin çok sayıda yavruyla çoğalmasına imkan yaratarak) işe yarayabilir. Öte yandan burada ve şimdi karanlık ve acı verici bir gösteriye neden olup tarif edilemeyecek kadar tehlikeli bir şeye de dönüşebilir.