Özgü

Mayıs 2026 Okuduklarım
Öncelikle merhabalar<3 Mayıs ayının bitişiyle Mayıs okuduklarımı daha doğrusu okuduğumu (Maalesef bu ay tek bir kitap okuyabildim) yazmak ve Haziran için okumayı planladıklarımı listelemek istedim. Sissoylu - Kuşatma 10/10 Bu ay maalesef yalnızca Sissoylu - Kuşatma’yı okuyabildim. Aslında kitap oldukça uzun olduğu için normal sayılabilir. Kitap gerçekten çok güzeldi, ben Brandon Sanderson’ın yazım dilini ve evreni kurgulama şeklini çok seviyorum. Sissoylu - Son İmparatorluk’u da çok sevmiştim. Yazarın her şeyi çok detaylı düşünmüş olmasını ve planlı bir şekilde yavaş yavaş açıklayarak ilerlemesi benim çok hoşuma gidiyor. Evren çok detaylı ve bu detaylar bize parça parça açıklanıyor, kafamızdaki soru işaretlerine birer birer açıklık getiriyor yazar. Karakterler biraz fazla ama ilk kitapta da olduğu gibi hiçbiri arka plan doldurmak için yazılmamış, hepsi ana amacımıza bağlanıyor. Kitapta olan her şey, bize anlatılan her şeyin belli bir sebebi var hiçbir sahne etkileyici olsun diye yazılmamış, her biri en sonunda kitabın ana amacına bağlanıyor. Ben Brandon Sanderson’un kitaplarında en çok bunu seviyorum. Hiçbir şey fazla ya da dolu gözüksün diye yazılmamış, her şey bir plan dahilinde ve yazar her şeyi aşırı detaylı düşünmüş. Cosmere evreni oldukça büyük bir evren Sissoylu kitapları olsun, Fırtınaışığı Arşivi serisi olsun ve tabii ki ek kitapları da sayarsak oldukça geniş bir evren. Henüz net sıralamasını bilmiyorum daha detaylı araştırmam gerek ancak okuma sırası olarak Cosmere evreninin ilk 3 kitabı Sissoylu - Son İmparatorluk, Sissoylu - Kuşatma ve Sissoylu - Çağların Kahramanı şeklinde daha sonra aralara diğer serilerden kitaplar da dahil oluyor o daha detaylı araştırılabilir. Ancak ben epik fantastik okurlarına bu seriyi kesinlikle öneririm. Epik fantastik okumuyorsanız başlangıç için ağır olabilir, kafa karıştırıcı gelebilir ama epik fantastiğe alışkınsanız bence
Edebiyat
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Nisan 2026 Okumalarım
Kötü Adam'ın Asistanı 8/10 Doğu Ekspresinde Cinayet 9/10 Morgue Sokağı Cinayetleri 8/10 Usher Evi'nin Çöküşü 9/10 Bu ay vizeler yüzünden az olsalar bile genel anlamda oldukça hoş kitaplar okuduğumu düşünüyorum. Ayın okuduğum ilk kitabı Kötü Adam'ın Asistanı oldu. Bana kalırsa oldukça tatlı hafif sayılabilecek bir fantastik kitaptı, konu olarak sade ama akıcıydı ve evreni ise karmaşık değildi insanın kafasını karıştırmıyordu. Bence fantastiğe giriş kitabı olarak düşünülebilecek bir kitap bile diyebiliriz. Doğu Ekspresinde Cinayet ise ayın ikinci okuduğum kitabıydı. Agatha Christie okumaya yeni başladım ve bu yazarın okuduğum ikinci kitabıydı. Bir önceki ay On Kişiydiler okumuştum, o kitabı daha çok sevmiştim çünkü bu kitaba göre daha hareketli merak unsurunu biraz daha canlı tutuyordu. Doğu Ekspresinde Cinayet kitabında bir cinayet olmuş ve çözülüyorken On Kişiydiler’de karakterler katili bulmaya çalışırken aynı zamanda tek tek ölmeye devam etmeleri ve katili bulamazsalar hepsinin ölecek olması kitabı daha canlı ve keyifli yapmıştı. Ancak bu kitapta oldukça güzeldi tabii ki, olayların ilerleyişi, çözülüşü, her karakterin ifadelerini okumamız ve çelişkilere odaklanmamız çok keyifliydi. Sonu her zamanki gibi tahmin edilemeyecek şekilde bitti, bu da yazarın kitaplarını güzel yapan şeylerden biri bence. Genel olarak okuduğum iki kitabında da yazarın dilini ve anlatış şeklini, ilerleyişini çok sevdim kesinlikle daha fazla kitabını alıp okuyacağım. Bu ayın diğer kitabı ise Morgue Sokağı Cinayetleri oldu. Üniversitede okuyor olduğum bölümde gördüğüm bir yazardı Edgar Allan Poe ve derste Tell-Tale Heart (İspiyoncu Kalp/Gammaz Yürek) hikayesini okuyup çok etkilenmiştim yazım dilinden, tabii ki ondan sonra hemen en meşhur eserlerinden biri olan Morgue Sokağı Cinayetleri kitabını aldım. İlk modern polisiye hikayesi olan kitaptaki Auguste Dupin, Sherlock Holmes ve Hercule Poirot gibi pek çok ünlü dedektif karakterinin esin
Edebiyat
Sevgili dostlarım, Umarım buraya böyle iletiler atılabiliyordur. Ölümsüz Kraliçe’nin ikinci, prolog ile birlikte üçüncü, bölümünü yayınladığımı haber vermek istedim<3 Bundan sonra bölümler saatleri pek kesin olmasa da cuma günleri gelecek. Yeni bölüm hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum<3 Umarım beğenirsiniz<3 Şimdiden iyi okumalar dilerimm<33
Edebiyat