Merhaba arkadaşlar
Bu senenin ilginç okumalarından biri oldu benim için Sadık Hidayet
Sanırım ilk defa Iranlı bir yazar okuyorum
Yazar bir testinin üzerindeki bir kadın ve bir ihtiyar adam figüründen yola çıkıyor ve hayal mi gerçek mi olduğunu anlamayacağınız bir dünyaya dalıyor. Bir testide görüp sonra gerçek hayatta bir pencereden dışarı bakarken denk geldigi kadın aslında kendi esimiydi yine o kadınla birlikte gördüğü yaşlı adam hurdacı mı birlikte mezarlığa gittiği mezarcı mıydı bunu bilemiyoruz
Anlattığı şeyleri cok realist ifade eden yazar aslında sembolizm ve gerçeküstücülüğü Iran edebiyatına getiren kişi olarak biliniyor çünkü öykü bu yönde...
Kitapta anlatıcı acılar icinde kıvranan afyon cekip gerçek ve hayal dünyasına gidip gelen bir karakter, sanırım bu anlamda yazarın kendisini çağrıştırıyor çünkü yazarda sonsözde Bozarg Alevi'nin anlattığı kadarıyla huzur bulamayan biridir ve en sonunda 9 Nisan 1951 de yaşamına son vermiştir
Tavsiye edip etmemek arasında kalmış biri olarak çokta kisa bir eser olması sebebiyle bir okuyun tanıyın derim belki sizin beğendiğiniz bir kitap olur kim bilir...