Ülkelerin güçlü veya zayıf,halkların gelişmiş veya geri kalmış olmasının altında yatan tek neden yöneticinin adil veya yetersiz olması değildir.Yönetici nasıl biri olursa olsun -iyi veya kötü,kahraman veya zalim-her zaman kendi halkının canından bir candır,onun bir parçası,ruhunun yansımasıdır.Halk nasılsa,onu yönetenler de öyledir
"İnsanlar birbirlerini tanımanın ne kadar güç olduğunu bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense,körler gibi rasgele dolaşmayı ve ancak çarpıştıkça birbirlerinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyorlar"