Felsefeyle uğraşmak çağlar arasındaki mesafeyi kapatır, insanın sadece kendi çağında değil, aynı zamanda geçmişte yaşayan filozofların çağında da yaşamasını sağlar, onlarla tartışıp kuşku duymasına, huzur bulmasına, insan doğasına üstün gelmesine ve onu aşmasına olanak tanır.
Ne olurdu bir deli, bir sersem olsaydım. Havaya bahane bulsaydım, şuna buna atıp tutsaydım, düzgün gitmeyen işlere karışsaydım... O zaman belki bu dert, bu sıkıntı böyle tüm baskısıyla üzerime yüklenmezdi! Ne şanssız adammışım!