Selma akarsu

Selma akarsu
@parleysg
8/10
·232 syf.··
2022 17. kitabı
·
31 saatte okudu
·
Okunma: 21 Mayıs 2022 22:08
Varoluşsal sıkıntıları, insanın en temel dertlerini bu denli akıcı yazmak gerçek bir edebiyatçının kaleminden çıkar anca. Kitabı depresif zamanında okuma dediler bana hep, kötü etkilenirsin dediler. Aksine bu kitabın en kötü dediğimiz anda okunması taraftarıyım. Çünkü insanı sarsıp kendine getirecek, yahu ben ne halt ediyorum hayatımla dedirtecek muazzam bir eser. Umudun insanlık için ortaya atılan en kötü kavram olduğunu bir kere daha hatırlattı bu kitap bana. Yarına uyanmak için elbet ki bir sebep gerekir, bu muhakkaktır. Lakin bunu ifade etme şekli olarak 'umut' kelimesini kullanmak büyük bir hatadır kanımca. Biraz okumuş, kendince fikirler üreten, işleyen bir kafa yarına umutla bakmaz, yarınını inşa edecek eylemi planlar. Hepimiz hayal dünyamızda yaşayamayacak kadar fiziksel bir evrendeyiz. Bu evrende hayatta kalmak için analitik düşünmek gerekir, hayallere kapılmak değil. Kitabı okurken hep bu düşünceleri geçirdim aklımdan. 200 küsür sayfa kitaptan sayfalarca analiz çıkarmak istedim. İnsanı düşündürmeye iten bu kitapları çok seviyorum.
Edebiyat
Tatar ÇölüDino Buzzati · İletişim Yayınevi · 201819,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Gece
10/10
·176 syf.··
2022 10. kitabı
·
2 saatte okudu
·
Okunma: 13 Şubat 2022 18:47
Delirmemek için yazdın bu kitabı. Kafayı yiyerek okuduk. Her yerde ölüleri gördük, bu defa yaşayan birini tanıdık. Ne kadar yaşamak denirse buna. Bir bardak kahve, bir parça ekmek almak lüks olmamalıydı. Gerçi hala lüks demek çokta yanlış olmaz sanırım. Ağlayarak okumayacaksınız bu kitabı bence. Ben ağlamadım. Dondum kaldım çünkü ve hep sordum, neden ya neden? Bunları yaşatmak,yaşamak neden? Gece
Edebiyat
GeceElie Wiesel · Koridor Yayıncılık · 20242,031 okunma