Bildiğimiz tek acılı kuş Pepuk'tu o zaman Ürperir, derinden burkulurdu kalbimiz O çığlığı duyduğumuz an Yanlışlıkla kardeş katili olan birinin Acısından kuş olup dağa çıkmasını "Beppo, gekko" demesini dağ rüzgârıyla Kardeşlik özlemiyle uçurum şarkısı olmasını Beppo, gekko, kamkışt, mıkışt Kamşüt, mışut, beppo, gekko Ömrümüz bu kadarmış, menekşe kokusu Kederim ondandır, biraz bu şarkım ondan Her annenin çığlığı, her yaranın inleyişi Ezilmiş her çiçeğin sesi Pepuk sesi ise En acıyan yeri kalbi ise insanın Pepuk kuşudur o artık kendi dağında Ne tuhaf şey, savaşların dünyasında Menekşe tarlasının çocuğu kalmak Ay kararmadan küçük yıldız Dünyanın ötesine kovulmuş yıldız Sular kabarmadan, ay kararmadan Savaşların külünden kurtar beni Katillerin de barış dediği bu yalandan Bu vahşet dünyasından kurtar beni Pepuk kuşunun sesini duyan yoksa artık Gören olmuyorsa bu acıyla çıldıranı Artık geçmiş zamandır Bu çöl yangınından kurtar beni "Anlat" dedi, eski bir anı Anlat uçurum kıyısı solgun dünyayı Or'dan başlasın artık barışmaya insanlık

KENDAL

@Kendal_q
·
Guhdari baş
youtu.be/xB4rhYqI_tU?si=... Şimdi bir dünya sığıyor yalnızlığıma Kirletilmiş gecelerde yitirdik yolumuzu Yok artık o zühre yıldızı Şaşkınlığım ondan İnsanın aşksız, doğanın yarınsız Yaşamın güçsüz bırakıldığı yürekte İnce bir sızıdır uçurumda yaşam tutkusu Yoksulluğum menekşe koktuysa ömrümce Ondandır üstüme başıma bulaşmış bu ay Bu kenger, bu ışkın kokusu ondan Kar sularının aktığı derelerde Kırmızı benekli balıklarla yüzdüm ben Sevgilinin iki dudağı arasında çıkan söz gibi Dağlar arasında akan o suların rüyasında büyüdüm ben "Ana Fatma suyu" dedim, içtim ben "Munzur" dedim, o aşkta arındım ben Duruldum ay gibi, kalbimin ferahlığı ondandır Destan gibi yaaşayan yaşlılar gördüm Çınarlar, meşeler, ak kavaklar Yaktılar, alıçlar vardı, şilanlar Yaban ördekleri inerdi dağ gölümüze Turnalar semah tutardı gönlümüzde Leylekler gelip yuva kurardı başımızın üstüne
Sessizlik mi tarif eder seni yokluğun mu? Her gülüşün akıllarda yankılanıyor mu? Seni sevdiğimi bilmeyenler varmış, Yar bu cihan seni sevdiğimi bilmiyor mu? Gecenin bir vakti oturmuş masama, Bir duble içki koymuş karşıma. Anlattıkça boğazda kaldı yudumlar, Sözlerine bir kadeh kaldırdılar...
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Wekî dâgrê mısînâ cerê awê walabû em fetîsîn jı cîna pepukê berkıtyê nemayê
#Dêrsim #Payîz
Xızır’ın emanetiydi bu kutsal topraklar.Yaşanmışlıkları unutuluyor,hatıralar geride kalıyor.Sonra vefasızlık sarıyor bu kenti.Pepuk kuşu bile ötmeyi unutuyor…Ve yalnızlık çöküyor bu kentin üstüne.Adı kayıp şehir oluyor.
*Bizim büyüdüğümüz coğrafyanın yazgısı olsa gerek. Herkes kendinden öncekinin yaptığının bedelini öder.* 📚Pepuk
Gidenlere
Gidenler diyorum arkadaş; Ölüme ne denli aykırıydı. Dağın kızıl ateşinde birleştirmiştik yüreklerimizi. Çok erkendi gittiniz yıldızlar ülkesine Eyy dağların aşkıyla bütünleşen güzellikler,bizi Ardınızda bırakıp nasıl munzurdan dicleye ordan fırata aktınız. Sizler,onları toprakla buluşturanlar Öldüler mi sanıyorsunuz! Irmaklardan aktıkça taşlar,sular çiçekler onlara selama durdu. Öldükçe çığlara fırtınalara dönüşüp çoğaldılar Şimdi ise dağlar söyler türkünüzü taşlar sayıklar adınızı ve ağaçlar anımsar ağız dolusu gülüşlerinizi.. Zulamda hakikat aşkıyla izinizi sürmekteyim. eyy tanrının unuttuğu güzellikler. Sonsuz özlem sarhoşluğuyla dağlara ,taşlara,kuşlara soruyorum kimliksiz isimlerinizi. Attığım her adımda kor ateş oturuyor yüreğimin derinliklerine. Varacağımız güzel ülkenin umuduyla geçirdiğimiz geceleri anımsıyorum. Bu kadar erken nasıl bırakıp gittiniz dağların kuşların bütün canlıların dostları.. Sonsuz zamanlarda anlatmıştım sizi pepuk kuşlarına. Suskun ve çekingen bir edayla uçup gittiler aşkıyla yanıp tutuştukları kır çiçeklerine Ardından bir moğrip rüzgar misali zifiri vakitlerden akıp geliyorum. Bekleyin beni canlarım mozart'ın bestelerini çalan pezkovîlerle ulaşacağım pepulenin doruklarına...🌼☀️🤎 -KADİR ÇETİNER