Pervâne

Pervâne
@per_v_ane
Kelâmgâh kalemimin gözyaşları /Sadırdan satıra sözyaşları Nev-i şahsıma münhâsırdır/Alıntılı iletiler belirtilmektedir
Anlaşılan o ki Kelimeleri toparlayamayacak kadar kalem ile uzak kalmışım. 😌
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Temiz okuma yapalım!
Bizi uyutmuşlar! Bizi uyuşturmuşlar! Kimisini telefon, tablet, televizyon ile Kimisini twitter, instagram, youtube ile Kimisini kalem ile kelam ile yazı ile söz ile Kimisini gazete ile dergi ile kitap ile okumak ile... Bu böyle uzar gider de biz uyanır mıyız muamma ? Geçen yıl, 2025 okumalarıma Var Olmak ile başlamış ve yine benzer değerde eserler ile devam etmiş lakin sonra olanlar olmuş yıkılmamışsam da ayakta da kalmamıştım. Velhâsılı kelâm yıla güzel kitaplarla başlasam da ümit ettiğimden az kitap ile 365 günü layıkıyla değerlendirememiştim. Bu yıl da dedim ki 3-5-10 yıl evvel alıp da okumadığım eserler hâlâ bekliyor. Bi yerden başlamalı, geçmişten kalan kitapları okuyup tam olmalı, tamam olmalı diye düşünmüştüm ama düşünmesem de olurmuş. Zira, Her ne kadar okuyup bitirsem de Beni Kör Kuyularda Yedinci Gün ve devam edemeyip de yarım bırakmak zorunda hissettiğim Otomatik Portakal 'dan sonra yaşadığım hayal kırıklığı yahut eriştiğim farkındalık yazmaya değer olduğundan şu an bu satırları yazıyorum. Her ne kadar okuyup, yazıp, kendi fikirlerimizi inşa etsek de farkında olarak ya da olmayarak popüler kültürün kölesi oluyoruz. Güzel şeyler duyuyor, görüyor, okuyor da bazı kitapları okunmaya değer zannediyoruz. Suya kapılıyor da akıyor gidiyoruz. "#99234241 #99235773 #99243030" Daha evvel de değinmiştim bu hususlara ama yeniden değinmek boynumun borcu desem yalan olmaz. Zira, zannımca kalemin dahi izzeti nefsi vardır, kelamın dahi edebi vardır ve bizler hem okur olarak hem de yeri geldiğince birkaç satır yazan olarak bu kutsi yolun kıymetini muhafaza etmekle mükellefiz. Yani en azından ben öyle düşünüyorum. Düşündüm de! Nasıl ki TV yayınlarında "Akıllı İşaretler" kapsamında yayın içeriği hakkında bilgi
1000Kitap
Sükût içre sükût vardır Sükût ile hemhâl olana Hakikat yârdır
Sükûtun da sükûtu varmış Sükût; sadece sözü değil Sesi, sessizliği de yutarmış
Kimim ben, Ben kimim? Kimliğim yeter mi tanımaya, Mahlasım yeter mi tanımlamaya? Okuduklarım yeter mi anlamaya, Yazdıklarım yeter mi anlatmaya? Söyle! Sükût yeter mi susmaya, Hıçkırıklar yeter mi ağlamaya, Peki ya gözyaşları yahut sözyaşları Onlar yeter mi aklanmaya, paklanmaya?