Ortalıkta bir ‘Araplar bize ihanet ettiler’ lâfı dolaşıyordu. Lawrence İngiliz altınlarını çöle dökmüş, Mekke Şerifi başta olmak üzere, Arapları aleyhimize ayaklandırmış! Sonuç: Cumhuriyet’in sonraki kuşakları, güneydeki komşularım sevmiyorlar.
Yıllar sonra Paris’te Mısırlı El Barudi’yi tanıyorum, o da bana ‘Türklerin Araplara ve Müslümanlığa ihanet ettiklerinden’ dem vuruyor. Şu işe bak! Sonra sonra, İngilizlerin emperyalist “parçala ve egemen ol” ilkesinin bölgemize bir uygulanışı olduğunu anlıyoruz bunun, Türkleri Araplara Arapları Türklere karşı kışkırtıyorlar, böylelikle bölgeyi denetimleri altında tutabiliyorlar. İkisi birleşti mi, felaket! Önceden yaşanmış dört yüzyıl, Avrupa için o kadar parlak sayılmaz.