" Anne karnındaki çocuğun duyduğu müzikten etkilendiğini ileri sürenler var.
Hatta biraz daha ileri gidip anne karnındaki çocuğa Mozart dinletmenin çocuğun IQ düzeyini artıracağına inananlar dahi var.
(Viyana Üniversitesinde yapılan bir çalışmada dünya genelinde yapılmış 40 farklı araştırma incelenmiş. Sonuç olarak Mozart'ın özel bir etkisi olduğuna dair bir kanıt bulunamamış fakat hangi türden olursa olsun müzik dinlemenin zihinsel faaliyetler üzerinde olumlu etkisi olduğu tespit edilmiş.)