Düzenli fizik aktivite yaparken beynimizde mutluluk
hormonu denilen 'endorfin' ve -egzersiz sırasında- böbrek üstü bezinden de 'adrenalin'
salgılanmaya başlar. Bu iki hormon da egzersiz sonunda vücutta doğal
olarak rahatlama, gevşeme ve uyku haline neden olur. Yani egzersiz sonunda
doğal bir şekilde stres giderilmiş olur.
Toplum olarak sağlıksız, hareketsiz bir
yaşam biçimi içindeyiz! Sürekli ne yiyeceğimizi ve içeceğimizi düşünüp duruyoruz.
Hiçbir zaman bugün ne yapayım da 40-50 dakika yol yürüyeyim diye
düşünmüyoruz. Maalesef günlük yaşantımızı bu şekilde düzenlemek aklımıza
bile gelmiyor. Eğer her gün 5 kilometre yol yürürsek, inanın her istediğimizi
(tabii sağlıklı olan gıdaları) istediğimiz kadar yiyebiliriz
‘İki şeyi birden düşünmek zaaftır, usta. İnsan tek bir şeyi kuvvetle düşünmeyi öğrenmeli. Delilerin o zincirleri kıran kuvveti nereden gelir, bilir misin? Sabit bir tek fikir taşımalarından. Tarihin bütün büyük adamları bir tek fikrin ağrısıyla kıvranmışlar.’ N.H.Ran