📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Memlekette ona Tarla Kuşu adını takmışlardı. Benzetmeleri seven halk, bir kuş kadar küçük
olan, titreyen, ürken, ürperen, evde ve köyde her sabah herkesten önce uyanan, daima şafaktan önce sokakta, tarlalarda bulunan bu küçük varlığa bu ismi vermekten hoşlanmıştı. Ne var ki, zavallı Tarla Kuşu hiç şakımıyordu
Geometri öğrenmeye yeni başlamış biri ilk
teoremi öğrendikten sonra Öklid'e sordu: 'Bunları öğrenmek bana ne fayda sağlayacak?'
Öklid kölesini çağırdı ve şöyle dedi: 'Bu adama üç kuruş verin. Öğrendiklerinin illa faydasını görmesi gerekiyor.'
Görünüşe bakılırsa matematik icat edildiğinden beri öğrenciler, matematik öğrtmenlerine aynı soruyu soruyor.
Geleneksel olarak doğal sayıların 1 ile
başladığını varsaydık. Aslında durum hep böyle eğildi - Antik Yunanlar 1 sayısını "birim" olarak gördüler ve doğal sayıları, çokluğu temsil eden ilk sayı olan 2 ile başlattılar. Fakat doğal sayılarla ilgili çalışmalar devam ettikçe, matematikçiler 1 sayısının ilk, dolayısıyla en doğal sayı olduğuna karar verdiler. Ne de olsa yeterince 1'i birbirine ekleyerek diğer bütün doğal sayılar elde edilebilir. 1'den daha doğal bir sayı olamaz.