lyra

Puan vermedi·544 syf.·
2021 76. kitabı
·
Atamızın en sevdiği kitapların başında gelen Çalıkuşu... Aslında kitabı çok önceden okudum fakat bir inceleme yazısı yazmayı düşünmüyordum bugün aklıma geldi ve yazayım dedim. Kitap hakkında ne yazacağımı bilmeden oturdum bilgisayarın başına parmaklarımla klavyeden aklıma ne gelirse yazıyorum. Sanırım biraz spoiler içeren bir yazı olacak. Kitap ana karakter olan Feride'nin Anadolu'da geçirdiği öğretmenlik hayatını konu alıyor. Öncelikle yazarın üslubunu değerlendirmek istiyorum. Yazar; sade ve akıcı bir üslupla olayları dile getirmiştir, bu da kitabı sıkılmadan okumama yarar sağladı, duygusallığın da ön planda olması romanda sevdiğim şeylerden biridir. Feride’nin yaşadıklarını sanki kendim yaşamışım gibi veya gerçekten yanımdaymış da bunları yaşıyormuş gibi hissettim, bazen Feride’nin verdiği kararlar için keşke öyle değilde böyle yapsaymış dedim. Mesela Kamran’ın kendisini aldattıktan sonra Feride’nin evden kaçması, ben olsaydım böyle yapmazdım gider konuşur teyzelerime anlatırdım dedim kendi kendime. Kitabı okurken birkaç hayal kırıklığı yaşamadım da değil, Feride’nin Anadolu’nun ıssız bir okuluna tayin edildiği ve orayı güzelleştirip köy halkı tarafından sevildiğini başarılı bir öğretmenin başarı hikayesini okuyacağımı düşünmüştüm oysa Feride sürekli “adının çıkması” sebebiyle yer değiştirmek zorunda kalıyor. Genç ve güzel bir kadın olan Feride’nin görev için gittiği yerlerde, giyimi, hal tavırlar ve güzelliği sebebiyle erkekler tarafından ayrı kadınlar tarafından ayrı rahatsız edildiğini okuyoruz kitap boyunca. Ona devamlı lakaplar takılıyor ve bu tutumlar zaman zaman rahatsız edici oluyor. Böylece kitap boyunca genç ve güzel bir kadının tek başına Anadolu’da yaşamını sürdüremeyeceği anlatılıyor bizlere, sonuç olarak Feride her seferinde yeni bir hayat kurma
Edebiyat & Roman
ÇalıkuşuReşat Nuri Güntekin · İnkılâp Kitabevi · 2019123,5bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·80 syf.·
2021 13. kitabı
Deli gibi Zweig'in bütün kitaplarını okuyorum. Bu kitap için çok fazla tavsiye almıştım, ben de ilk bulduğum fırsatla alıp okudum. Zweig'in diğer eserleri gibi harikaydı. Kitapta bir kadının yazdığı uzun bir mektupta karşılıksız aşkı anlatılıyor. Beni gerçekten fazlasıyla etkileyen kitaplardan biri oldu. Bitirdikten sonra kendi kendime çok fazla soru sordum. Henüz 13 yaşındaki bir kız kendinden yaşça büyük bir adama nasıl olurda bu kadar tutkulu bir şekilde aşık olur, aşkının karşılıksız olmasına rağmen nasıl bu kadar bağlanabilir? Fakat bir yandan da annesinden yeterince sevgi görmeyen, sevgiye muhtaç bir kız olduğunu düşününce bu pekte tuhaf gelmiyor. Okuduktan sonra sorgulayacağınız, kadının karşılıksız tutkulu aşkına karşı hayran kalacağınız harika bir eser...
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,8bin okunma
Yine harika bir Zweig kitabı...
10/10
·64 syf.·
2021 98. kitabı
Zweig'in diğer eserlerinde de olduğu gibi her sayfasını büyük bir hazla okudum. Kitabın başlarında "Acaba sonunu neye bağlayacak?" diye düşünüp merakla okurken son sayfalarına geldiğimi fark ettim. Kitap bir gemi yolculuğunda romanı anlatan kişi ile hikayeyi anlatan kişi arasında geçiyor. Olayları anlatıp spoiler vermek istemiyorum zaten okunmadan tadına varılmayacak bir kitap. Lakin insanın gurur, inat, kibir uğruna neler yapabileceğini anlatıyor. Bitirdiğinizde ise içinizde değişik bir his uyandırıyor sanki yaz sıcağında buz gibi bir limonata içmişsiniz gibi içinizi ferahlatıyor... Zweig'in okuduğum 2. kitabıydı ve bu kitaptan sonra deli gibi her gördüğüm kitabını okumaya başladım. Tıpkı bir amok koşucusu gibi...
Amok KoşucusuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2021134,8bin okunma