İlk görüşte başlar kalplerde telâş,
Çok erken kıyılır gönül nikâhı.
Sevgiyi yudumlar göz yavaş yavaş,
Bakarken kıyılır gönül nikâhı...
Ruhunu sararken gizli bir merak,
Ufuktan görünür aşk ufak ufak.
Bazı gün batarken, bazı gün şafak
Sökerken kıyılır gönül nikâhı...
Beklenen karşına çıkar bir sabah
Belki yeşil gözlü, belki simsiyah,
Daha ilk görüşte yürekten bir ah!
Çekerken kıyılır gönül nikâhı...
Alnında sevecek yazdıktan sonra
Eninde sonunda senindir sıra,
Bir vesile olur kibrit, sigara,
Yakarken kıyılır gönül nikâhı...
Kırkında aratır yaşı onüçü
Tanımaz günahı, kanunu, suçu,
Gururun belini, sevginin gücü
Bükerken kıyılır gönül nikâhı...
Neler uydurursun, gör, daha neler!
Nice mazeretler, ne bahaneler,
Kederli gözlerden billur taneler
Dökerken kıyılır gönül nikâhı...
O ne ince oya, ne zarif nakış?
Kız seni işleyen nasıl tığmış ki?
O nasıl şavkımak, o nasıl bakış?
Hangi çölde böyle güneş doğmuş ki?...
Boy fidan, göz badem, dudak kirazlık,
Ne şairlik koydun, ne de kurnazlık.
Kız gözüm kamaştı o ne beyazlık?
Hangi eller böyle sütü sağmış ki?
Bacak mı görmedik doğalı beri!
O nasıl kalça ki taylardan diri?
Hele isyan eden o ikiiri,
Acep dar bluza nasıl sığmış ki?
Yâda sır vermesin diline söyle,
Ne emrin var ise deline söyle.
Hangi cellât kıydı beline öyle?!
Bre zalim kemer nasıl boğmuş ki!...
Bekleme Sâfi'den başka keramet,
Kanlı göz yaşıdır aşka alâmet,
Hangi göle düşmüş böylesi rahmet?
Hangi gökten böyle yağmur yağmış ki?!...
Aşkınla ne garip hallere düştüm!
Her şeyim tamam da bir sendin noksan!
Yağmur yaş demeden yollara düştüm,
İçim ürperiyor ya evde yoksan!...
Elbisem gündelik, pabucum delik,
Haberin olsa da sobayı yaksan.
Yağmur iliğime geçti üstelik!
İçim ürperiyor ya evde yoksan!...
Sarhoşsan kapını çaldığım anda,
Fahişeler gibi açık saçıksan!
Bir de ufak rakı varsa masanda!
İçim ürperiyor ya evde yoksan!...
Bakkala gitmeme lüzum kalmasa,
Durumu anlardın takvime baksan!
Allah vere misafirin olmasa,
İçim ürperiyor ya evde yoksan!...
Kıvırcık marulun vardır inşallah;
Bir salata yapsan, bol limon sıksan,
Senin de iştahın iyi maşallah!
İçim ürperiyor ya evde yoksan!...
Sabahlara kadar içsek, sevişsek
Ne ben işe gitsem, ne sen ayıksan,
Derin bir uykunun dibine düşsek!
İçim ürperiyor ya evde yoksan!...