Biliminsanlarının itibar düzeyini ölçmenin nesnel bir yolu bile var.
Buna "Etki Faktörü" diyoruz. Basitçe söyleyecek olursak, bir kişinin yayımlanmış çalışmalarına başkalarının yayımlanmış çalışmalarında referans olarak kaç kez atıfta bulunulduğunu gösterir.
Diğer insanlar çalışmalarınız hakkında ne kadar fazla konuşurlarsa akademik itibarınız o kadar artar.*
*Bu sistemde tabii ki hile yapanlar ve kendi kendine atıfta bulunanlar var, o yüzden dikkatli olun.
1960'larda herkes gibi ben de Herman Hesse'nin Bozkırkurdu ve Boncuk Oyunu adlı eserlerini okumuştum ama Uta, Hesse'nin yazdıklarının Kitsch* olduğunu söylemişti.
*Kitsch, -en azından anladığım kadarıyla- "sanatsal değeri olmayan" anlamında kullanılan Almanca bir sözcük.
Tanrı'ya yalvardık bir yaz boyunca
Olmaz bir duaya başladık senle,
Bir anlık buseden bin haz duyunca
Olmaz bir emeli düşledik senle...
Sahilden uzakta sandal içinde,
İki kor gibiydik mangal içinde.
Birleştik arzunun sonsuz gücünde,
En tatlı günahı işledik senle!...
Sonunda sabrımız nefse yenildi,
Haram olan elma er geç yenildi.
Adem ile Havva bile yanıldı,
Şeytanı boş yere taşladık senle...