Politika ahlakının ilkeleri şunlardır ve devleti yönetenler bunlarda hemfikirlerdir:
" Bir ordu besleyen kralın, ne kadar parası olsa azdır."
"Kral, istese bile, haksızlık edemez."
"Kral uyruklarının ve mallarının ortaksız sahibidir: Uyruklar herhangi bir şeyden, kralın keyfi istediği ölçüde yararlanabilir."
"Halkın yoksulluğu kralın varlığını korur."
" Zenginlik ve özgürlük devlete baş kaldırmaya, hor bakmaya götürür. Özgür ve zengin adam haksızlığa, zorbalığa kolay dayanamaz."
"Yoksulluk ve açlık yürekleri çökertir, ruhları köreltir, insanları acı çekmeye, köle olarak yaşamaya alıştırır: Öylesine ezer ki onları, boyunduruklarını sarsmaya güçleri kalmaz."
Ben bilmek istiyorum, hayat gerçekten bir avuç yerde durmadan dönüp durmak, sonra da yaşlanıp ölüp gitmek mi, yoksa bu dünyada başka türlü de yaşamak mümkün mü?