Bu kitapta yazılanların ırkçılık yapılarak , ırkçılığın ne lanet bir şey olduğunu anlattığını düşünüyorum . İnsan insandır , insan bir yere ait değildir , dünyaya gelmiştir ve dünyayı anlamaya çalışmıştır . Kimisi bir şeytana dönüşmüş , insanları ayrıştırmış , ülkeler kurmuş sınırlar çizmiştir , şeytanın zulmü , masum insanı katletmiştir ve ona zulüm olmuştur . Bu kitaptan alınabilecek ders 'İnsan insandır , bir şeye ait veya bağlı değildir , bağlı olmaya mecbur edilmiş olsa bile , yaşamak hakkıdır , zulüm ve ayrıştırmak şeytanlıktır'