Bunun üzerinde uzun uzun düşündü. Düşüncelerini toparlamakta çok zorlanıyordu. Bazen, neyin üzerinde düşündüğünü unutarak düşünmeye devam ediyordu. Beyni boş yere çalışıyor, sonra hatırlıyor, değerlendirmesine güçlükle baştan başlıyordu.
İşe yaramayacağına göre, neden kendisini kurtarmaya çalışıyordu ki? Kendi rızasıyla gidip de cellada boynunu uzatması yeğ değil miydi? Böylelikle, belki de boş yere ızdırap çekmekten kurtulurdu. Kendisini feci derecede bitkin hissediyordu.