İnsan kendi tarihini, kültürünü iyi bilmeli, çünkü bütün hayatında yolunu çizecek olan bunlardır... Yahut da bilmezsen, bir başka tarafa sürüklenir, gidersin. Sürüklenirsin, temel olmayınca.
İnsanların hayatı roman gibidir, diye düşündüm, bir romanda ne kadar ilerlerseniz, roman sıkıcı bile olsa neler olacağını merak edersiniz, bir insanı uzun süre takip ettiyseniz, o kişi hayli sıkıcı biri olsa bile nasıl gideceğini, ileride neler olacağını merak edersiniz.