gavvas

gavvas
@purkusur_
öğrenmeyi, öğretmeyi ve kahve demlemeyi seven biri
Ayeti hasbiyeden sonra beni ağlatan yerlerden biridir.
Bittecrübe, madde asıl değil ki, vücut ona musahhar kalsın ve tâbi olsun. Belki, madde, bir mânâ ile kaimdir. İşte o mânâ hayattır, ruhtur. Hem, bilmüşahede, madde mahdum değil ki, herşey ona ircâ edilsin. Belki hâdimdir, bir hakikatin tekemmülüne hizmet eder. O hakikat hayattır. O hakikatin esası da ruhtur. Bilbedâhe, madde hâkim değil ki, ona müracaat edilsin, kemâlât ondan istenilsin.
Reklam
Mantığa uzun zamandır ayrı bir zaman ayırıyorum. Hamd olsun tasavvur ve kavram bölümü bitti. Tasdik ve önerme olarak ikinci bölümden devam ediyorum. Öyleyse size bir şey itiraf etmek istiyorum yeri gelmişken :) Bunların hepsi Risale-i Nuru daha iyi anlamak içindir. Zira Risale-i Nur benim için vazife-i fıtratım, sebeb-i saadetimdir. Çünkü fıtratım gereği aklım, kalbim ile birlikte ittifak ettiğinde asıl lezzeti orada alıyorum. İnşallah Yarım bıraktığım 33. söz/ 20. pencerede vakti geldiğinde öğrenmeye devam edeceğim. Dönüp arkama baktığımda ise pencerelerde çok daha başka şeyler konuşuyor olabilirdik :)
Risale-i Nur