Rus edebiyatının klasiklerinden tolstoyun romanı olan anna karenina biz okurlarına yalınlığı ve akıcılığıyla okuma zevki veriyor kitabı okurken her karakteri çok sevdim en çokta annayı galiba kendime yakın gördüm düşüncelerini Annanın anlaşılamamasında ,kendini anlatamamasında istediği adam için hayal kırıklığına uğraması çoğu kadının yaşamını ve iç sesini anlatıyor ,anlıyorum. Ah anna senin yaşamını okurken aklıma Oğuz atay ‘ın şu sözleri geldi hep “Beni hemen anlamalısın, çünkü ben kitap değilim, çünkü ben öldükten sonra kimse beni okuyamaz, yaşarken anlaşılmaya mecburum.
Fakat bana göre böyle güzel bir kitaba bu son yakışmamış ana karakter annanın ölümü basit bir şekilde anlatılıp kapanmamalıydı ,üstelik levin ve kitinin muhteşem başlayan aşkı karmaşaya dönüşmemeliydi karakterler arasındaki ilişkileri aşkı pek hissedemedim onun dışında güzel bir kitaptı tavsiye ederim keyifli okumalar …
Anna KareninaLev Tolstoy · Türkiye İş Bankası Yayınları · 202555,6bin okunma
İskender pala’nın okuduğum ilk kitabı;
Dünya’da en kötüsü denebilecek ne varsa yapan, karnında bebekleriyle birlikte annelerinide katleden, kuranı Kerim kitaplarına öd suyu sürüp yapraklarını minareden attıran ve daha bir sürü şey yapıp bu duruma katlanamayıp dünyaya büyük kurtarıcının gelmesini, kendilerine kusursuz, tertemiz bi ikinci hayat vermesini bekleyen sapkın fikirli bedenen değil asıl aklen özürlü insanların yaptıklarını ve bunları bitirmeye çalışan Necile ve Hasan’ı anlatan akıcı bir kitap
Çok üzüldüm , çok sinirlendim, ama çok beğendim tavsiye ederim.
Orhan kemal’in genel Türk aile yapısını yalın ve akıcı bir dil ile ele alarak yazdığı kitabı duygu değişimlerine girerek bir sonraki sayfada olacaklara merakımla hemen okuyup bitirmeme sebep oldu.
Eşini çok seven Nazan’ın; kocasını erkek , kadının küçük tanrısıdır düşüncesi, Türk kadınına genel bakış ve kaynanasının üzerindeki baskı ve aşağıla
mayla eşine yabancı gibi içinden geldiği gibi davranamaması, yaklaşamaması bunu bir farzmış gibi kabul etmesi, kaynanasının kendisini ezip oğlunu doldurmasıyla, Belkide mutlu mesut yaşayıp gidecekken bir ailenin yok olmasına, herkesin hayatını parça parça etmesine ,nazanın sefil bir hayat yaşamasına , her şeye yetişmeye çalışırken kendisine geç kalmasına neden olmuştur.
*Ah Nazan kaynanamın her dediğini yaparsam iyi olur beni sever diye düşünen Nazan…
Çoğu insanın kendisinden çok şey bularak okuyacağı kitabı tavsiye ederim.
Kitabı okuyacaklara tavsiyem wattpad kitabı olduğunu bilip çok bir şey ( mantık ) beklemeden okumaları
Kitap mantıksızlıklara rağmen sonunda kendine bağladı boş zamanınız varsa okuyabilirsiniz
Beyaz LekeAslı Arslan · İndigo Kitap · 20246,1bin okunma
Kitabı uzun süre önce okudum muhteşemdi kendinizde kitabın içindeymiş gibi hissedip bütün duygularınızla okuyorsunuz ağlamadan bırakabilmeniz imkansız gibi tavsiye ederim