Korku cezadan çok daha beterdir, çünkü ceza bellidir, ağır da olsa, hafif de, hiçbir zaman belirsizliğin dehşeti kadar, o sonsuz gerilimin ürkünçlüğü kadar kötü değildir
"insanların hepsinin şizofren olduğunu ve tek normalin sen olduğunu bir hayal etsene. böyle bir dünyada şizofren sen olurdun. zira gerçekte kimin ne olduğunun hiçbir önemi yoktur, insanlara göre ne olduğun önemlidir. eğer insanların çoğunluğu şizofrense bu durumda normal olan şizofren olmaktır ve onlara göre normal olmayınca senin ne kadar normal olduğunun da bir önemi yoktur."
"sevgi kardeşlik barış demokrasi kelimelerini sık sık kullanan ve bu kelimeleri yücelten insanlara bir kez daha dikkatle bakın. bu insanların tamamına yakını rol yapıyordur. bu bir önyargı değil gözlemdir. zira hiç kimse barış ve kardeşlik gibi soyut kavramlara karşı gelmez, amaçlanan; bu kuru vaatler altında insanlara birşeyler kakalamaktır."