Gurbet

Gurbet
@radyodakahve
قليل من القهوة، كثير من السكينة
Ezan sesi
2/10
·288 syf.··
2026 1. kitabı
Ezan Sesi ismi bana, kitabın içeriğinin çok güçlü olduğu hissini verdi. Aynı zamanda bir hesap tarafından önerildiğini görünce okuma isteğim daha da arttı. İçimdeki bu duyguları bastıramadım, kitabı aldım ve heyecanla okumaya başladım. Başlarda bir şeylerin eksik gittiğini zaten fark ettim. Fakat ön yargıyla başlayıp kitabı yarıda bırakmak ve onu “kayıp mahzen” kitaplığıma göndermek istemedim. Gerçekten tarafsız bir şekilde, inatla okumaya devam ettim. Ne yazık ki aradığım heyecanı bulamadım. Belki de beklentimi içimde fazla büyüttüm, bunu bilemem. Olay akışı bana göre çok hızlı ilerledi. Özellikle sonlara doğru “Ne oluyor?” dedim; ne olduğunu tam kavrayamadan başka bir konuya geçildi. Detay neredeyse yok denecek kadar azdı. Anlamaya çalışmam gerekti ama yine de bana hitap eden bir kitap olmadı. Yazarın okuduğum ilk kitabıydı. Bu yüzden yine de ön yargılı davranmak istemiyorum. Bir kitabını daha okuyup ondan sonra yazara dair kendi içimde bir değerlendirme yapacağım. Çok detaya girmek istemem; kitabı pek beğendiğim söylenemez. Yarım bırakmamak için bitirdim. Ancak bende bıraktığı düşünce ile bir başkasında bırakacağı etki elbette aynı olmayabilir. Belki bir başkasının çok hoşuna gidebilir; bunu bilemem ve kesin bir hüküm de veremem. Allah’a emanet olun. Hayırla, imanla kalın.
Edebiyat
Ezan SesiAhmed Günbay Yıldız · Timaş Yayınları · 2025206 okunma
mi.casa isimli okura yanıt verildi
Gurbet
Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ezan sesi
2/10
·288 syf.··
2026 1. kitabı
Ezan Sesi ismi bana, kitabın içeriğinin çok güçlü olduğu hissini verdi. Aynı zamanda bir hesap tarafından önerildiğini görünce okuma isteğim daha da arttı. İçimdeki bu duyguları bastıramadım, kitabı aldım ve heyecanla okumaya başladım. Başlarda bir şeylerin eksik gittiğini zaten fark ettim. Fakat ön yargıyla başlayıp kitabı yarıda bırakmak ve onu “kayıp mahzen” kitaplığıma göndermek istemedim. Gerçekten tarafsız bir şekilde, inatla okumaya devam ettim. Ne yazık ki aradığım heyecanı bulamadım. Belki de beklentimi içimde fazla büyüttüm, bunu bilemem. Olay akışı bana göre çok hızlı ilerledi. Özellikle sonlara doğru “Ne oluyor?” dedim; ne olduğunu tam kavrayamadan başka bir konuya geçildi. Detay neredeyse yok denecek kadar azdı. Anlamaya çalışmam gerekti ama yine de bana hitap eden bir kitap olmadı. Yazarın okuduğum ilk kitabıydı. Bu yüzden yine de ön yargılı davranmak istemiyorum. Bir kitabını daha okuyup ondan sonra yazara dair kendi içimde bir değerlendirme yapacağım. Çok detaya girmek istemem; kitabı pek beğendiğim söylenemez. Yarım bırakmamak için bitirdim. Ancak bende bıraktığı düşünce ile bir başkasında bırakacağı etki elbette aynı olmayabilir. Belki bir başkasının çok hoşuna gidebilir; bunu bilemem ve kesin bir hüküm de veremem. Allah’a emanet olun. Hayırla, imanla kalın.
Edebiyat
Ezan SesiAhmed Günbay Yıldız · Timaş Yayınları · 2025206 okunma
mi.casa isimli okura yanıt verildi
Gurbet
Yazarın okuduğum ilk kitabıydı; fakat bende beklediğim etkiyi oluşturmadı. İnşallah bir gün Yanık Buğdaylar’ı da okur, onun üzerine de bir değerlendirme yaparım.
Allahın emri,peygamberin kavliyle..."sözü ne anlama geliyor?
Her ne kadar bazı arızalar olsa da Anadolu irfanında ki bir kısım uygulamalar,aslında bir yönüyle sünnete dayanır. Kız istemeye gidildiğinde erkek tarafı,"Sebeb-i ziyaretimizi biliyorsunuz. Allahın emri,peygamberin kavliyle oğlumuza kızınızı istemeye geldik" derler.
Sayfa 11 - Siyer yayınları·Kitabı okudu
Din
Gurbet
Bana göre bu ifade sadece kalıplaşmış bir söz değil; ‘Allah’ın emri, Peygamber’in kavli’ denildiğinde yapılan işin helal dairesinde, sünnetin gölgesinde ve gönül huzuruyla kabul edilen bir başlangıcı ve bu başlangıcın ciddiyetini ifade ettiğini düşünüyorum.
"Cuma günü öyle bir an vardır ki kul o anda Allah'tan bir şey dilerse Allah mutlaka ona o istediğini verir."
1000Kitap
Gurbet
(Tirmizî, Cum'a 2)