Ramil Kazımov

10/10
·672 syf.··
Beğendi
·
2025 10. kitabı
Lyn Alden Bozuk Para Cihat E. Çiçek @cihatcicek55 dedem geçmiş yayınlarında okuduğu kitabı tanıtmıştı. Bende not aldım ve sonrasında edindim. Dedemin yayınlarını izleyenler ne kadar basit dille bize ulaşması için anlattığını bilir. Bu kitap dedemin anlattıklarını detaylandıran arkasındaki mekanizmayı gösteren ve aynı zamanda giriş seviyesinde finansal okuryazarlığa sahip kişilerin bile zorlanmadan okuyacağı müthiş bir kitap. Proto-parayla başlayan anlatı, itibari para sistemlerinde egemen hükümet ve merkez bankaları neredeyse bedava parayı nasıl yarattığını ve servet transferlerinin nasıl gerçekleştiğini hiç acele etmeden ardındaki nedenleri açıklaya açıklaya anlatıyor. Kitaba başlarken zorlanırım diye düşünürken çok akıcı ve anlaşılır olması kitaba olan ilgimi arttırdı ve yazarın farklı bakış açısı kitabı daha ilginç hale getirdi ve okudukça her sayfada hayrete düşmeme neden oldu. Kitabın sonlarına gelirken altıyüz sayfanın özeti gibi bir yeri alıntıladım ve buraya yazacağım. Benim ilgimi çektiği kadar sizlerinde ilgisini çekecektir. “Defterin kontrolü söz konusu olduğunda, iki esas soru vardır. İlk soru, “Kim başkalarının işlemlerini özetleyebilir ve sansürleyebilir ya da fonlarını dondurabilir?“ İkinci soru ise, “Kim neredeyse bedavaya para yaratabilir ve başkalarının tasarruflarını ve ücretlerini değersizleştirebilir?” Eğer bir grup mevcut piyasa değerinin çok altında bir maliyetle para yaratabiliyorsa, o zaman senyoraj gücünü elde etmiş ve dolayısıyla defteri tamamen ya da kısmen kontrol ediyor demektir. Buna karşılık, benzer teknik yeterliliğie sahip kabileler arasında tahsili mümkün koleksiyonluk emtia bazlı proto-paralar dünyasında olduğu gibi, hiç kimse bedavaya para yaratamıyorsa, o zaman hiç kimse senyoraj gücüne sahip değildir ve defteri yalnızca doğa kontrol
Ekonomi
Bozuk ParaLyn Alden · Liberus Yayınları · 20258 okunma
Ramil Kazımov
Clarise Lispector Karanlıktaki elma ??
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·408 syf.··
Beğendi
·
2018 2. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 20 Ocak 2018 23:00
Çeviri kitapların da en çok sıkıntı yaşadığım şeylerden birisi içinde fazlaca isim olması. Bu kitapta da o kadar çok isim vardı ki ara ara geri dönüp hangi isim kime ait diye bakmak zorunda kaldım. Bir ara karmaşa ile baş edemeyip isimlere Ayşe Fatma Ahmet Mehmet falan bile yazmayı düşünmedim değil. Çünkü Mr'ler Mrs'ler havada uçuşuyordu.  :》 Her neyseee kitabın konusuna gelince çok sürprizli bir şey yok adından da anlaşılacağı üzere Gurur ve Önyargı :D Kitaba bayıldım, şahanee çok etkisinde kaldım diyemesem de kesinlikle kötü, okumayın diyeceğim türden de bir kitap değildi. Biraz pembe dizi tadında, bolca diyalog içeren, kızlarını zengin koca ile evlendirme derdine düşen Mrs Bennet ve müthiş tespit, iğneleyici tavırları ve zaman zaman bana kahkaha attıran Mr Bennet'in kızlarının balolara katılıp koca bulma maceraları çerçevesinde şekillenmiş bir olay örgüsü var. Çok yoğun bir anlatım olmadığı için başka kitap ile de zaman zaman açıp okunabilecek türden. Ama böyle yaparsanız benim gibi 14 günde bitirirsiniz :D Merak edip internetten Jane Austen hakkında bir iki şey okumak istedim. İlginç ve bilgilendirici şeylere ulaştım. Şöyleki; kendisi çok mutlu bir hayat yaşamamış. Aşık olduğu kişi kendisinden maddi anlamda yukarıda olduğu için evlenememiş. Daha sonra iyi bir hayat yaşarım diye düşünerek zengin birisinin evlenme teklifini düşünmeden kabul etmiş ama ertesi günü pişman olduğu için vazgeçmiş. Aşk hakkın da tavsiye isteyen yeğenine de kesinlikle aşık olmadan kimseyle evlenmemesi gerektiğini söylemiştir. Jane, öldüğü zaman aşık olduğu kişi Jane'in mezarını ziyaret etmiştir. Kendisine Jane ile olan aşkını sordukları zaman "çocukça bir şeydi" dese bile evlendiği zaman ilk çocuğuna Jane ismini vermiştir. Aslında kitabında da bu konuyu işliyor. Hiç bir kadının para ve
Edebiyat
Gurur ve ÖnyargıJane Austen · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202598bin okunma
Ramil Kazımov
Yorumuzun harika olmuş 🙂 Yorumun ilk kısmı baya komik olmuş aslında 😊 Baya güldüm 😄