"Ben, arının emdiği yerden emerim
Bir çuhaçiçeğinin taç yapraklarında uzanır,
Baykuşlar haykırdığında, orada yatarım.
Yazdan sonra neşeyle,
Yarasanın sırtında uçarım.
Neşeyle, neşeyle yaşayayım şimdi
Dalında yatan bir çiçeğin altında."
-ARIEL, Fırtına isimli Shakespeare oyunundan
"Hintli olarak gidersek, Pakistanlılar, Ruslar veya Amerikalılarla tanışırız. Hindu olarak gidersek Müslümanlar, Hıristiyanlar, Budistler veya Yahudilerle tanışırız. Gandhici olarak gidersek kapitalistler, komünistler veya sosyalistlerle tanışırız. Bunlar bizi ayıran etiketler. Hintli, Hindu, Gandhici olarak gitmek istemiyorum. Ben sadece insan olarak gitmek istiyorum; o zaman nereye gidersem gideyim insanlarla tanışırım. Hepsiyle arkadaşlık kurabilirim."