Kadının adı yok bazen…
Adı var, değeri yok bazen.
Bazen var mı yok mu bilinmez.
Kadın derler anne, kadın derler savaşçı, kadın derler dünyanın cenneti… Ama iş lafa gelince, her ay haberlerde gördüklerimiz değişmez. Kadın ya, ne yapsa yaranamaz bazen. Kadın ya, illa "anlatılan" gibi olmalı.
Çalışsa bir dert, çalışmasa başka.
Anne olsa bir sürü laf, anne olmasa bin türlü söz.
Giyimine bile karışırlar, çünkü kadındır o. Her şeyi kafasına estiği gibi yapamaz. Edepli olmalı, karşısındaki edepsiz olsa bile.
Kadın ya, bir adım geride durmalı erkeğin yanında.
Çünkü erkek olmasa kadın da olmaz(!) ya…
Sesini çıkarsa, öyle bir konuşur ki dağlara bile dert olur.
Sussa, gökler ağlar kimi zaman.
Çünkü kadının adı yok bazen…
Ama kadın var!
Kadınlar var.
Tek başına dünyayı değiştiren, yepyeni icatlar bulan kadınlar var.
Çizgileriyle kâğıtlara hayat veren kadınlar var.
Sesleriyle dünyayı dinlendiren kadınlar var.
Koskoca bir nesli yetiştirmek için elinden geleni yapan kadınlar var.
Gecesini gündüze katıp yavrusuna en güzelini yaşatmaya çalışan anneler var.
Ve her zaman olacaklar.
Çünkü kadın olmazsa insanlık da var olmaz.
Kadın sadece kadın değil, kadın her şeydir.
Kadın, dünyayı güzelleştirendir.
Annedir, evlattır, kardeştir, abladır…
Kadın, başlı başına bir şehirdir, tamamen keşfedilmesi mümkün olmayan.
Bu yüzden kadın iyi ki var. Ve ben de iyi ki varım!
İyi ki kadınım.
Gözyaşlarımızın akmadığı, saçımızın teline zarar gelmediği, incinmediğimiz, öldürülmeye zorlanmadığımız nice 8 Martlara…
Kadınlar Günümüz Kutlu Olsun!
#kadın #kadınlargünü #8Mart