"Bir kadın için ögretmenlikten daha iyi meslek mi var?"
"Öğretmenliğin nesi iyiymiş?"
"Bir kere gün ortasında mesain bitiyor. Tatili çok, aynca istediğinde izne ayrılman da kolay. Dahası, ileride çocuğun olduğunda, hem çocuğuna bakarsın hem de mis gibi ögretmenlik yaparsın."
"Çalışan ebeveynler için iyi bir iş olduğu doğru. Yani herkes için iyi bir iş. Neden sadece kadınlar için olsun? Çocuğu kadın tek başına mı yapıyor? Oğluna da böyle diyecek misin? Onu da eğitim fakültesine göndereceksin misin?"
"Ayrıca ben daha evlenip evlenmeyeceğimi, çocuk yapıp yapmayacağımı bile bilmiyorum. Bunların hiçbirini yapmadan ölmeyeceğim ne malum? Sırf gerçekleşmesi bile şüpheli bir geleceğe hazırlanacağım diye şimdi yapmak istediğim şeylerden neden vazgeçmek zorunda olayım?"