Reis Bey!Bu dünya dört köşeli değildir.Mühürlü kalbinizin bir gün açılmasını dilerim!Beni asacaksınız!Fakat,ruhum sizi bu dünyada ve ötelerde adım adım takip edecek!..
Garb'ın,üç yüz sene var,gündüze dönmüş gecesi,
Sen de ey Şark,uyuyorsun o zamandan beridir.
Kararan başka sular,şimdi senin nevbet,uyan,
Doğuyor beklediğin gün:ağaran tan yeridir.
Marmara Üniversitesi,İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları
Yabancı bir devletin himaye ve efendiliğini kabul etmek,insanlık vasıflarından yoksunluğu,âciz ve miskinliği itiraftan başka bir şey değildir.Gerçekten,bu seviyesizliğe düşmemiş olanların isteyerek başlarına bir yabancı efendi getirmelerine asla ihtimal verilemez.
Halbuki Türk'ün haysiyeti ve gururu ve kabiliyeti,çok yüksek ve büyüktür.Böyle bir millet esir yaşamaktansa,mahvolsun daha iyidir!....
Öyleyse ya istiklal ya ölüm!