Karşılaştığım bazı insanlar roman okumadıklarını, çünkü romanın vakit kaybı olduğunu, sadece kurgu dışı ya da kişisel gelişim tarzında kitaplar okuduklarını söylemişlerdi. Bu bana şaşırtıcı geliyor, çünkü zaten sorumluluklarımızı yerine getiren bir insansak bir pazar günü evde kendimizi kurgunun dünyasına kaptırmak da insana kişisel anlamda çok şey katabilir. Edebî, tarihî, bilimkurgu, polisiye roman, romans ya da macera romanı okumak da insanı geliştirir. Ancak "Her yaptığım bir işe yaramalı," bakış açısı insana içten içe zarar veren bir yaklaşımdır.