Sana baktı, öyle değil mi? Sen de Tanrı’ya inandın yine ?
Hayır, bana bakmadı , beni bakışlarıyla sarıp sarmaladı; Tanrı’ya inanmak değildi bu , kendimi bir Tanrı sandım.
Gerçek anlamda sahip olduğumuz tek şey kendimizdir. Hayatta hiç kimse yoktur ki onunla kurduğumuz ilişki kendimizle kurduğumuz ilişkiden değerli olabilsin. Kendi yalnızlığını sağlıklı şekilde kuramayan kimsenin, bir başkasıyla sağlıklı bir ilişki kuramayacağı gerçeği de aynı sebepten.
Unutmayalım ki çocuklarımız bizi doğurmadılar, hatta doğurulmayı da bizden talep etmediler; onları istek ve iradeleri dışında dünyaya getiren bizleriz. Bir yetişkinin çocuk sahibi olmama iradesi ve özgürlüğü vardır. Bu iradeyi kullanamayan yetişkin, doğmuş çocuğun her türlü ihtiyacını karşılamakla mükelleftir.