Rya

Rya
@ryainthebuilding

Rya

, bir kitap okudu
5/10
·224 syf.··
2022 21. kitabı
Emine Tavuz
6.9/10 · 15,3bin okunma
Reklam
8/10
·336 syf.··
Beğendi
·
2022 17. kitabı
Kitabı birkaç hafta önce bitirdim fakat incelememi şu anda yazıyorum. Bu süreçte kitap hakkında düşünmeye çok fırsatım oldu. Öncelikle kitap güzel bir kitap. Yazım dili sade ve akıcıydı. Çok fazla betimleme yoktu ve bir konu üzerinde tekrar tekrar durulmamıştı, bu da okumayı kolaylaştırıyordu. Her karakterin ağzından farklı şekillerde anlatımlara yer verilmişti. Kitapta en hoşuma giden şeylerden biri kim olduğu fark etmeksizin her karaktere bir iki sayfalık alan tanımalarıydı. Herkesin ne hissettiğini ve ne düşündüğünü tam olarak kavramamı sağladı. Kitabın konusundan bahsedecek olursak; yazılan evrende ölüm habercisi adında bir meslek bulunuyor. Kim veya ne olduğu bilinmeyen bir varlık tarafından herkesin ölüm zamanı biliniyor ve ölüm habercileri aracılığıyla o gece o kişi aranıp o gün herhangi bir zaman diliminde öleceği söyleniyor. Mateo ve Rufus aynı gün ölecek iki çocuk. O gün ölecek kişileri gösteren, Son Arkadaş adında bir uygulama sayesinde birbirlerini bulup son günlerini beraber geçirmeye karar veriyorlar. Kitabın yetersiz bulduğum kısımlarından biri ölüm habercisinin kim veya ne olduğuna, nasıl insanların ölüm anını bildiğine dair hiçbir şeye değinilmemesiydi. Ardında çok soru bıraktı ve bu biraz sinir bozucu. Onun dışında kitap sadece tek bir günü anlatıyor ve saat saat ilerliyor. Mateo ve Rufus'un ilişkisi çok tatlıydı fakat her şeyin tek bir günde olduğunu hatırlayınca içinizde küçük bir burukluk oluşuyor. Her türlü sonunda çok ağladığım ve beni tamamen içine çeken bir kitaptı. Vakit geçirmek için okunabilecek çerezlik ve güzel bir kitap.
Ve Sonunda İkisi de ÖlürAdam Silvera · Pegasus Yayınları · 20194,081 okunma
7/10
·720 syf.··
Beğendi
·
2022 16. kitabı
·
33 günde okudu
·
Okunma: 20 Haziran 2022 14:12
Beklentilerimin biraz altında bir kitaptı. İlk kitabı çok sevdim. Her şey yeni yeni oturuyordu ve konusu, karakterleri, yazım dili oldukça güzeldi. Fakat ikinci kitabı artık sıkmaya başladı çünkü aynı şeyler tekrar tekrar yaşanıp duruyordu. Sürekli aynı şeylere değinilmiş ve kitap gereksiz uzatılmıştı bence. Sırf bitirmiş olmak için okudum ve ne zaman bitecek diye sayfaları sayıyordum. Yani genel olarak ele alırsak güzel bir kitaptı fakat olmasa da olurdu. Konusundan bahsedecek olursak; Lal, Işık, Bartu, Mutlu ve Yankı kimsesiz beş çocuk. Hayatları boyunca birbirlerinden başka kimseye sahip olmamışlar ve hepsinin travmatik geçmişleri var. Bu beş çocuk Önder adlı bir iş adamı tarafından toplanıyor ve Sokak Nöbetçileri adı altında kardeş gibi yetiştiriliyor. Karşılığında da Önder için çalışıyorlar. Bir gün Helin adında, tıpkı Sokak Nöbetçileri gibi kimsesiz ve travmatik bir geçmişe sahip olan bir kız Ekip adındaki bir düşman grup tarafından Sokak Nöbetçileri'ne ajan olarak gönderiliyor. Kitap Helin'in Sokak Nöbetçileri'ne bağlanmasını ve onlarla ilişkisini ele alıyor.
Sokak NöbetçileriAslı Arslan · İndigo Kitap · 202116bin okunma

Rya

, bir kitap okudu
7/10
·720 syf.··
Beğendi
·
33 günde okudu
·
2022 16. kitabı
Aslı Arslan
8.3/10 · 16bin okunma
Reklam