Ünlü yazar Thomas Mann “Yeryüzünde kişinin kavuşabileceği en büyük mutluluk, kendi kendinden hoşnut olmaktır” diyor. Buna ikinci bir şey ekleyecek olursak: “Olmuş olanı olduğu gibi kabullenmek” diyebiliriz. Tüm acılar; ya kendimizi ya da başkalarını, hayatı, başımıza gelenleri kabullenememekten, hatta ona direnmekten doğuyor.