Bu kitabın bence en iyi taraflarından bir tanesi Jack London'ın bu kitabı yazarken Martin Eden'in bu kadar sevileceğini düşünmemesi. Her ne kadar otobiyografik bir eser de olsa, Martin ile çok ters düştüğü bir nokta var. O nokta işte kitaba ayrı bir değer katıyor. Aslında London, Martin Eden'e kendi düşüncesini dikte ediyor. Kitabın sonlarında Martin'e, noldu bak dünya böyle bir yer işte der gibi. İşte bu iletişim kitabın bendeki yerini bambaşka bir yere koydu.