Bir İran şairi diyor ki
"Ez beyâbân-ı adem tâ ser-i bâzâr-ı vücûd,
Be telâş-ı kefeni âmede üryani çend."
“Yokluk çölünden varlık pazarına bir kefen almak telaşıyla gelmiş birkaç çıplak…” İnsan bu idi!
Aynı kitabı birkaç defa okumak, birkaç kitap okumaktan daha faydalıdır. Çünkü okumaktan gaye müellifin ne düşündüğünü anlamaktan ve bir şey öğrenmekten ibaret değildir. Kitapla okuyucunun zekası evlenmeli ve mahsul vermelidir.