Bir İran şairi diyor ki
"Ez beyâbân-ı adem tâ ser-i bâzâr-ı vücûd,
Be telâş-ı kefeni âmede üryani çend."
“Yokluk çölünden varlık pazarına bir kefen almak telaşıyla gelmiş birkaç çıplak…” İnsan bu idi!
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Aynı kitabı birkaç defa okumak, birkaç kitap okumaktan daha faydalıdır. Çünkü okumaktan gaye müellifin ne düşündüğünü anlamaktan ve bir şey öğrenmekten ibaret değildir. Kitapla okuyucunun zekası evlenmeli ve mahsul vermelidir.
Gencin eline rastgele bir kitap verip onu okutmaya çabalamaktansa en çok merak ettiği meseleyi kendisine buldurup onu etüt ettirmek, mekteplerin gayesiz, metotsuz, cansız tedrisatını gölgede bırakan faydalı neticeler verir. Faydalı ne kelime: Zekânın bundan başka hür ve feyizli inkişaf yolu yoktur.