Bir gün müslüman memleketlerden birinde (Mısır'da) bağımsızlık davası için çalışan liderlerden biri Mustafa Kemal'i görmeye gelmişti. Kendisine:
-Bizim hareketinde başına geçmek istemez misiniz? diye sordu.
Olabilecek şey değildi ama insan yoklamalarını pek seven Mustafa Kemal:
-Yarım milyonunuz bu uğurda ölür mü? diye sordu. Adamcağız yüzüne bakakaldı:
-Fakat paşa hazretleri yarım milyonun ölmesine ne luzüm var? Başımızda siz olacaksınız ya... dedi.
-Benimle olmaz beyefendi hazretleri, yalnız benimle olmaz. Ne zaman halkınızın yarım milyonu ölmeye karar verirse o zaman beni ararsınız...