Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Müctehid İmam Ebu Amr Abdu’r-Rahman bin Amr el-Evzai’nin İ’tikadi Görüşleri اعْتِقَادُ أَبِي عَمْرٍو عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ عَمْرٍو الْأَوْزَاعِيِّ 315 - أَخْبَرَنَا الْحَسَنُ بْنُ عُثْمَانَ , قَالَ: أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ حَمْدَانَ , قَالَ: حَدَّثَنَا بِشْرُ بْنُ مُوسَى , قَالَ: حَدَّثَنَا مُعَاوِيَةُ بْنُ عَمْرٍو , قَالَ: حَدَّثَنَا أَبُو
Ayet midir ? بسم الله الرحمن الرحيم
İbn Ömer: Besmele her surede inmiştir, demiştir. Alimler onun tam bir ayet olup olmadığında ihtilaf etmişlerdir, bu hususta İmam Ahmet'ten iki rivayet vardır. Fatiha'dan olup olmadığında da ihtilaf etmişlerdir; bu hususta da Imam Ahmet'ten iki rivayet vardır. Fatiha'dandır, namazda Fatiha okumak vaciptir, diyenler onu namazda okumayı vacip kılmışlardır. Fatiha'dan değildir diyenler de onu namazda okumayı sünnet görmüşlerdir. Bu hususta İmam Malik ayrıcalık gösterip onu namazda okumak müstehap değildir, demiştir. Açık okunan namazlarda onu açık okumada da ihtilaf etmişlerdir; bir grup, İmam Ahmet'ten, onu açıktan okumak sünnet değildir, dediğini nakletmiştir. Bu; Ebu Bekir, Osman, Ali, İbn Mes'ud, Ammar bin Yasir, İbn Muğaffel, İbn Zübeyr ve İbn Abbas'ın da görüşleridir. Tabiinin büyükleri de böyle demişlerdir. Onlardan sonra Hasen, Şa'bi, Said bin Cübeyr, İbrahim, Katade, Ömer bin Abdülaziz, A'meş, Süfyan Sevri, İmam Malik, Ebu Hanife, Ebu Ubeyd vd. de böyle demişlerdir. İmam Şafii de onu açıktan okumanın sünnet olduğunu söylemiştir. Bu; Muaviye bin Ebu Sufyan, Atâ, Tavus ve Mücahit'ten de rivayet edilmiştir.
Zadü'l-Mesir Fi İlmi't-Tefsir
Zadü'l-Mesir Fi İlmi't-Tefsir
Reklam
ASHÂB-I BEDİR
01. Seyyidüna ve nebiyyüna Muhammed el-Muhaciri (Sallallahu teala aleyhi ve sellem) 02. Seyyidüna Ebû Bekir Sıddıyk el-Muhaciri (R.A.) 03. Seyyidüna Ömer ibnü'l-Hattab el-Muhaciri (R.A.) 04. Seyyidüna Osman ibn-i Affan el-Muhaciri (R.A.) 05. Seyyidüna Aliyy ibn-i Ebi Talib el-Muhaciri (R.A.) 06. Seyyidüna Talha bin Ubeydullah el-Muhaciri
Said bin Cübeyr rahimehullah der ki: "Hakiki korku; senin ile günahlarının arasına girecek kadar Allah'tan korkmandır. Hakiki haşyet budur. Zikir de, Allah'a itaat etmektir. Allah'a itaat eden kimse, O'nu zikretmiştir. O'na itaat etmeyen de, çokça tesbih zikri yapsa ve Kur'an okusa da zikredenlerden değildir." Hileytul Evliya 4.276
لا اله الله محمد رسول الله أمتي أمتي أمتي: ESMA-U ASHAB-I BEDR 01. Seyyidünâ ve Rasûlünâ ve Nebiyyünâ ve Seyyidü'l-enbiyâ-i ve'l-mürselîn Muhammed Mustafâ el-Muhacirî (SallALLAHu teala aleyhi ve sellem) 02. Seyyidünâ Ebû Bekir Sıddıyk el-Muhacirî (r.a.) 03. Seyyidünâ Ömer ibnü'l-Hattab el-Muhacirî (r.a.) 04. Seyyidünâ Osman ibn-i
Hasan-ı Basrî (rahimehullâh) buyurdu ki: لولا ثلاث ما وضع ابن آدم رأسه لشيئ: الفقر, والمرض, والموت “Eğer fakirlik, hastalık ve ölüm olmasaydı; insanoğlunun kibirden başı eğilmez olurdu.” Sa’îd bin Cübeyr (radıyallahü anh) buyurdu ki: “Fir’avn çok uzun bir ömür sürdü. Bu zaman zarfında kötü bir şey görmedi. Eğer bu zaman içinde bir gün açlık, yahut bir gece hastalık çekseydi, rubûbiyyet (ilahlık) iddiâsında bulunmazdı. Büyük laf etmez ve ebedî felâkete düşmezdi. Kendisine bir kötülük, eksiklik isâbet etmedi. Hep iyilik ve itâat gördü. Bütün bunlar, Allahü teâlânın, istidrâc olarak, ona verdiği şeylerdi. (istidrâc: Allahü Teâlâ’nın bâzı kimselere sapıklıklarını arttırmak ve sonunda şiddetle cezâlandırmak için nîmetler, parlak tâlih ve baht vermesi.) İmâm-ı Gazâlî hazretleri Kimyây-ı Saâdet kitabında buyuruyor ki: “Fir’avn’ın ilâhlık iddiâsında bulunmasına, herkesin kendine tapmasını istemesine sebep; asırlar görüp, uzun müddet yaşaması, bu zaman içinde, bir kere başının ağrımaması ve ateşinin olmaması idi. Bir kere başı ağrısaydı, o saygısızlık hatırına gelmezdi.”
Reklam
قال سعيد بن جبير رضي الله عنه: "وَيْلٌ لِلَّذِي يَقُولُ لِمَا لَا يَعْلَمُ: إِنِّي أَعْلَمُ" .. Bir konu hakkında bilgi sahibi olmadığı halde "Biliyorum" diyene yazıklar olsun.. Said bin Cübeyr (r.a.)
58 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.