mustafa said işeri

mustafa said işeri
@saidiseri
okur kitabını..

mustafa said işeri

, bir kitap okudu
8/10
·410 syf.·
Beğendi
·
31 günde okudu
·
Okunma: 04 Ağustos 2023 21:24
·
2023 92. kitabı
Feyza Hepçilingirler
7.8/10 · 796 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
ilme hizmet
ilme hizmet ile ilmi menfaatine hizmetkar kılmak arasında büyük fark olmasına rağmen çoğunlukla ikincisinin birincisi zannedildiği bir asırda yaşıyoruz..
ölüm yıl dönümlerini anmak
“Ünlü Türk düşünürü Mevlana’nın ölümünün 721. yıldönümü sema ayinleriyle kutlandı.” Çok yapılmış ve çok eleştirilmiş bir yanlıştır. Doğum yıldönümleri “kutlanır”; ama ölüm yıldönümleri kutlanmaz, ayıptır. Bir insanın ölümünü kutlamak insanlıkla bağdaşmaz. Ölüm yıldönümlerinde o kişi “anılır”. Onu unutmadığımızı, unutmayacağımızı söylemek için bir fırsat olarak değerlendirilir yıldönümü; yoksa Mevlana öldü diye şenlik yapmak da neyin nesi? Doğrusu şöyle olmalı: “Ünlü Türk düşünürü Mevlana ölümünün 721. yıldönümünde sema ayinleriyle anıldı.”
Sayfa 196·Kitabı okudu
Ol..
“Lafsız amel ol.. Riyâsız ihlâs ol.. Lafını edeceğine amel işle.. İnsanlara gösteriş yapacağına Allah için yap.. Şirksiz tevhid ol.. Sessiz zikir ol..” Şeyh Abdulkâdir Geylânî (ra)
Din
basit bir "-in" eki deyip geçmeyelim
Bir tek "-in" ekiyle anlam bu kadar değişir mi? Eski notlarımı karıştırıyorum, tamlama konusunda saptadığım pek çok yanlış bundan, tamlayan (ilgi) ekinin eksikliğinden kaynaklanan yanlışlar. Şöyle bir sıralayayım mı? "Yani ben anlamadığım Haliç'e fabrika ruhsatı vermişler." "Ben" değil, "benim". "Türkiye, bu noktaya gelmesini ne yazık ki devletçi ve statükocu tutumlar anlayamadı." "Türkiye" değil, "Türkiye'nin". ...
Sayfa 122·Kitabı okudu