Us ve Ög
“Us” ve “Ög” adlı akıllar arasındaki derece farklılığı, bize Islamiyet’te karşımıza çıkan “akıl”ın akl-ı maaş ve akl-ı mead derecelerini hatırlatmaktadır. Bilindiği gibi, akl-I maaş, basit meselelerde iyi-kötü ayrımını yapabilen, beşer(yalnguk) seviyesindeki insanlara mahsus ve daha çok gündelik hayatın sürdürülebilmesini sağlayan akıldır. Akl-I mead ise; problemlerin aslını arayan, akıbetini düşünen ve hikmete ulaşmaya çalışan akıl seviyesinin adıdır.
Türkiye son yıllarda bir beka problemi tartışıyor. Beka problemini sâdece askerî ve ekonomik alanda mevcutmuş gibi görmek, fiili duruma nüfuz edememişlikten kaynaklanır. Beka problemi asıl kültür sahasında geçerlidir. Merhum Prof. Dr. Halûk Dursun dostumuz, son günlerinde sık sık "Bir kültür seferberliği yapmalıyız" diyordu. Çünkü o
Sayfa 273 - Kırmızılar Yayıncılık, Baskı Tarihi: Mart 2020Kitabı okudu
Reklam
Çocuklarımızı, gelecek nesillerimizi ya bugün müfsit ve insaniyetini kaybetmiş modernitenin ellerine terk edeceğiz, belden aşağı sefilliklerde yok olmalarına râzı olacağız, ya da hem kendimizi hem insanlık neslini yeniden bir fizik, meta-fizik dengeli alternatifle tekrar huzur ve saadet üretecek bir dünyaya çağıracağız. Görmüyor musunuz; çevre felâketleri, hidro-karbon zehirlenmesiyle atmosferin zehirlenmesi, hibrit tohum teknolojisi üzerinden beslenme konusunu silaha çevirmek, GDO'lu gıdalarla obez bir insanlık yaratmak, başkalarının acısını duymayan bencil Batılı tipini küreselleştirmek, nükleer silahlanmalar vs. vs. Nesillerimizi bu geliyorum diye bağıran kıyamet karşısında çâresiz mi bırakalım? | Sait Başer, Töre’nin Türk’ü Türk’ün Müslümanlığı, Kırmızılar Yayıncılık, Baskı Tarihi: Mart 2020, s. 271.
Sayfa 271 - Kırmızılar Yayıncılık, Baskı Tarihi: Mart 2020Kitabı okudu
Türk İnanma ve Anlama Modeli dediğimiz vakit; dünya için ahret, ahret için dünyadan vazgeçmeyen; toplum için kişiliğinden, kişiliğinde merkezîleşen bir bencillikle de toplumundan uzaklaşmayan; itaat ile anlama arasındaki hassas dengeyi kaybetmeyen, dîni hâricî bir gösteri malzemesine dönüştürmeyen, Hakk'ı kişiliğindeki ahlâkta arayan; insanlığın huzur, refah ve saadetini isteyen; ne köleliğe râzı, ne sorumsuz bir refahçılık peşinde olmayan; hakikati adâlet penceresinden gören... bir kültür felsefesinden söz ediyoruz. | Sait Başer, Töre’nin Türk’ü Türk’ün Müslümanlığı, Kırmızılar Yayıncılık, Baskı Tarihi: Mart 2020, s. 269.
Sayfa 269 - Kırmızılar Yayıncılık, Baskı Tarihi: Mart 2020Kitabı okudu
Türk İnanma ve Anlama Modeli dediğimiz vakit; dünya için ahret, ahret için dünyadan vazgeçmeyen; toplum için kişiliğinden, kişiliğinde merkezîleşen bir bencillikle de toplumundan uzaklaşmayan; itaat ile anlama arasındaki hassas dengeyi kaybetmeyen, dîni hâricî bir gösteri malzemesine dönüştürmeyen, Hakk'ı kişiliğindeki ahlâkta arayan; insanlığın huzur, refah ve saadetini isteyen; ne köleliğe râzı, ne sorumsuz bir refahçılık peşinde olmayan; hakikati adâlet penceresinden gören... bir kültür felsefesinden söz ediyoruz. | Sait Başer, Töre’nin Türk’ü Türk’ün Müslümanlığı, Kırmızılar Yayıncılık, Baskı Tarihi: Mart 2020, s. 269.
Sayfa 269 - Kırmızılar Yayıncılık, Baskı Tarihi: Mart 2020Kitabı okudu
Yahya Kemal'in veciz bir cümlesi var. "Din milletin mektebidir" diyor. İnanç sisteminiz ve değerleriniz, anlam dünyanızın ürediği bir ocak görevi yapıyor. Müslümanlığı Türklerden öğrenenlerin, biz herhangi bir telkinde bulunmasak bile Türklüğün diğer değerlerine sempatisi otomatikman yükseliyor. Emperyalist Haçlı dünya, sömürdüğü
Sayfa 267 - Kırmızılar Yayıncılık, Baskı Tarihi: Mart 2020Kitabı okudu
Reklam
140 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.