zeyy

wattpad yazarları
Öncelikle son bir aydır hiç aktif değilim kusura bakmayın lütfen😭 Bu ay hiç kitapta okuyamadım, bu gönderiyi de hem anlık bir sinir dalgasıyla hem de ölen aktifliğimi geri getirmek amacıyla yazıyorum^^ Ve ilk olarak şunda bir anlaşalım, wattpad bir tür değil bir platformdur aynı şekilde klasiğinde bir tür değil sadece "klasikleşmiş ve zamansız, değerini kaybetmemiş" kitapları içerdiği gibi. Beni en irite eden şeylerden biri de "wattpad yazarı" ifadesi. Wattpad hakkında ki fikrim birçoğunuza uymayabilir ancak ben wattpad'te içerik yayınlanmasından ve wattpad'te yayınlanmış şeyleri okumaktan utanmıyorum. Platformu nasıl kullandığınızla ilgili bir durum bu. Yani şöyle düşünün... Şu an "wattpad yazarı" olarak anılmayan ama güncel olarak yazan Türk yazarlardan bahsedelim, Ahmet Ümit mesela. Eğer kitaplarını basmadan önce wattpad de yayınlasaydı mesela, yine wattpad kitabı mı olurdu? Kaç yaşında adam o zamanlar neden bununla uğraşsın demeyin lütfen, sadece bir düşünce. Belki kitaplarını dijitalde yayınlatmak isteyip wattpad de paylaşsaydı yazdıkları değerini kaybeder miydi? (yazdıkları edebi mi bilmiyorum hiç okumadım ancak okunan ve wattpad yazarı olarak anılmayan biri) Wattpad'in bir etiket damgası haline geldiğini düşünüyorum. İster dark romance yazın, ister distopya ister fantastik hatta wattpad'de kitap yayınlatmış olmasanız bile genç bir Türk yazarsanız, olay örgüsü odaklı bir şeyler yazıyorsunuz bu damgayı yiyorsunuz. Wattpad utanılacak bir şey değil bence, içerik haznesi çok geniş, ve kötü "cringe" içeriklerin olması oradaki tüm eserleri çöp yapmıyor. Ama işte bu etiket birçok kişinin bakışını değiştiriyor. Akıcı ve sade bir dil yazarsanız; edebi değil ve boş, edebi cümleler ve betimlemeye yer verirseniz; klasik yazmaya çalışmış ama becerememiş,
1000Kitap
zeyy
Sonuna kadar katılıyorum bir kitabın kalitesini kapağıyla ya da yayımlandığı yerle değil içeriğiyle ölçmek gerek ayrıca gençlerin ilgi alanları sürekli küçümseniyo insanlar bazen bir şeyi gerçekten kötü olduğu için değil gençler seviyo diye eleştiriyo insan bazen keyif almak için de okur herkes klasiklerle başlamıyo sonuçta
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.

zeyy

, şu anda okuyor
%63 (212/336 syf.)
Ceren Melek
7.2/10 · 494 okunma
srt isimli okura yanıt verildi
zeyy
tesekkür ederiim 🩷
%21 (125/576 syf.)
Maral Atmaca
8.4/10 · 2.473 okunma
zeyy
iyii okumalarr

srt

, şu anda okuyor
%31 (120/384 syf.)·
Beğendi
Suzanne Collins
8.8/10 · 33,5bin okunma
zeyy
keyifli okumalarr 🫶🏻