Kitabı tam 5 yıl önce okumuştum daha farklı duygularla. Şimdi okuduğumda büyüdüğümü hissettim. Kesinlikle herkesin okuması gereken bir klasik. İnsana önyargının nasıl da acımasızca yol ayrımlarına neden olabileceğini çok güzel anlatıyor. İlk okuduğumda Mr. Darcy ve Elizabeth’İn aşkı çok zorlu gelmişti. İlişkilerinin bu derece evrilmesini şaşkınlıkla takip etmiştim. Ama şimdi işin özünü görebildiğimi düşünüyorum. Aşk ancak beslenerek büyüyen bir duygu. Onların birbirinin çevresinde sakin ama bir o kadar coşkulu ve hırçın dönüşleri, her ikisinin de incelikli ruhu ve terbiyesi benim aşka saygımı, inancımı artırdı.
Kesinlikle tekrar büyülendiğimi hissediyorum. Bitirir bitirmez yazdım ne hissettirdiyse tekrar revize etmem gerekicek sanırım bu incelemeyi.
Gurur ve ÖnyargıJane Austen · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202598bin okunma